Dat zegt André Duval, een van de bekendste marketeers van het land, in Z-Talk Goossens. Duval is een van de oprichters van het reclamebureau DuvalGuillaume, dat in 2006 aan het Franse Publicis werd verkocht.

"Vandaag kan de consument beslissen om reclame, die wordt uitgezonden, niet meer te bekijken. Zeker niet als die voor hem niet relevant is. Daarom gaat die adverteerder kiezen om ook rechtstreeks met de consument te communiceren, in een online-omgeving. " Media zullen hun rol als zender van reclameboodschappen behouden, zo betoogt Duval. "Maar reclame zal van hoog niveau moeten zijn. Het kan toch niet de bedoeling zijn om je door een reclameblok van "The Voice" te worstelen. Die spotjes moeten even entertainend zijn dan het programma zelf. Ik vind het daarnaast ook niet eerlijk dat er allerlei spelletjes in reclameblokken worden gestoken om mensen daar te houden. Dat is een foute aanpak. "

In 2011 verliet André Duval het bedrijf dat hij samen met Guillaume Van Der Stighelen uit de grond had gestampt. Intussen heeft hij een durfkapitaalfonds opgericht, waarmee hij wil investeren in jonge start-ups die actief zijn in reclame-technologie. Hij is overtuigd van een nieuwe visie op reclame, waarbij de adverteerder meer rechtstreeks met de consument zal communiceren. Met Duval Union verschaft hij risicokapitaal aan bedrijfjes die toepassingen uitvinden om die communicatie mogelijk te maken.

In Z-Talk Goossens praat André Duval ook over hoe adverteerders ons surfgedrag in het oog houden en hoe we daar aan kunnen ontsnappen. Over hoe marketing er in de toekomst zal uitzien, volgens hem. En over het netwerk van bedrijven, die hij wil begeleiden en laten samenwerken.

Vanaf zaterdagochtend 11 uur op Kanaal Z of via deze link

Dat zegt André Duval, een van de bekendste marketeers van het land, in Z-Talk Goossens. Duval is een van de oprichters van het reclamebureau DuvalGuillaume, dat in 2006 aan het Franse Publicis werd verkocht."Vandaag kan de consument beslissen om reclame, die wordt uitgezonden, niet meer te bekijken. Zeker niet als die voor hem niet relevant is. Daarom gaat die adverteerder kiezen om ook rechtstreeks met de consument te communiceren, in een online-omgeving. " Media zullen hun rol als zender van reclameboodschappen behouden, zo betoogt Duval. "Maar reclame zal van hoog niveau moeten zijn. Het kan toch niet de bedoeling zijn om je door een reclameblok van "The Voice" te worstelen. Die spotjes moeten even entertainend zijn dan het programma zelf. Ik vind het daarnaast ook niet eerlijk dat er allerlei spelletjes in reclameblokken worden gestoken om mensen daar te houden. Dat is een foute aanpak. " In 2011 verliet André Duval het bedrijf dat hij samen met Guillaume Van Der Stighelen uit de grond had gestampt. Intussen heeft hij een durfkapitaalfonds opgericht, waarmee hij wil investeren in jonge start-ups die actief zijn in reclame-technologie. Hij is overtuigd van een nieuwe visie op reclame, waarbij de adverteerder meer rechtstreeks met de consument zal communiceren. Met Duval Union verschaft hij risicokapitaal aan bedrijfjes die toepassingen uitvinden om die communicatie mogelijk te maken. In Z-Talk Goossens praat André Duval ook over hoe adverteerders ons surfgedrag in het oog houden en hoe we daar aan kunnen ontsnappen. Over hoe marketing er in de toekomst zal uitzien, volgens hem. En over het netwerk van bedrijven, die hij wil begeleiden en laten samenwerken. Vanaf zaterdagochtend 11 uur op Kanaal Z of via deze link