Aswebo en 50 procent-dochter Kumpen nemen immers deel aan de andere door PMV geselecteerde kandidaat-bouwer Via Limburg (naast Jan De Nul, Van Laere, Aswebo, DG Infra+). "De dubbele insteek was niet houdbaar", klinkt het bij een insider.

De bouwkosten van de verbinding worden geraamd op 345 miljoen euro. Het project loopt volgens een design, build, finance, maintain-formule over 30 jaar. De andere geselecteerde consortia zijn Besix Group/Eiffage/Heijmans/Stadsbader-Flamand, naast Colas/Wegebo/Strabag/Dif en Vialink Limburg (CFE/ PPP Investments België/Bam (Betonac)). Ook de rest van Via Link 74 (Macquarie Capital, Volker Infra PPP, Denys, Democo) blijft geïnteresseerd in de werken. "We onderzoeken momenteel met PMV of we met een andere partner mogen werken", klinkt het daar.

H.B.

Aswebo en 50 procent-dochter Kumpen nemen immers deel aan de andere door PMV geselecteerde kandidaat-bouwer Via Limburg (naast Jan De Nul, Van Laere, Aswebo, DG Infra+). "De dubbele insteek was niet houdbaar", klinkt het bij een insider. De bouwkosten van de verbinding worden geraamd op 345 miljoen euro. Het project loopt volgens een design, build, finance, maintain-formule over 30 jaar. De andere geselecteerde consortia zijn Besix Group/Eiffage/Heijmans/Stadsbader-Flamand, naast Colas/Wegebo/Strabag/Dif en Vialink Limburg (CFE/ PPP Investments België/Bam (Betonac)). Ook de rest van Via Link 74 (Macquarie Capital, Volker Infra PPP, Denys, Democo) blijft geïnteresseerd in de werken. "We onderzoeken momenteel met PMV of we met een andere partner mogen werken", klinkt het daar. H.B.