De speciale winstuitkering is verlaagd naar een totaal van 2,9 miljard euro, tegenover de eerder aangekondigde 5,5 miljard euro. Met die aanpassing willen Fiat Chrysler en PSA, eigenaar van onder andere de merken Peugeot, Opel en Citroën, meer geld in kas houden. De buffers zijn nodig, omdat door de wereldwijde uitbraak van het coronavirus veel geld de kas is uitgestroomd door gedwongen fabriekssluitingen.

In tegenstelling tot eerdere afspraken, wordt het belang dat PSA bezit in auto-onderdelenmaker Faurecia als onderdeel van de deal verdeeld onder alle aandeelhouders van het fusiebedrijf. Aanvankelijk zouden deze aandelen alleen als beloning naar PSA-aandeelhouders gaan.

De speciale winstuitkering is verlaagd naar een totaal van 2,9 miljard euro, tegenover de eerder aangekondigde 5,5 miljard euro. Met die aanpassing willen Fiat Chrysler en PSA, eigenaar van onder andere de merken Peugeot, Opel en Citroën, meer geld in kas houden. De buffers zijn nodig, omdat door de wereldwijde uitbraak van het coronavirus veel geld de kas is uitgestroomd door gedwongen fabriekssluitingen. In tegenstelling tot eerdere afspraken, wordt het belang dat PSA bezit in auto-onderdelenmaker Faurecia als onderdeel van de deal verdeeld onder alle aandeelhouders van het fusiebedrijf. Aanvankelijk zouden deze aandelen alleen als beloning naar PSA-aandeelhouders gaan.