Euro Shoe Group investeert 15 miljoen euro in winkels

© Euroshoe

De Belgische moderetailer Euro Shoe Group (ESG), die in de Benelux actief is met de ketens Avance, Bristol en Shoe Discount, investeert de komende jaren 15 miljoen euro in de modernisering van 250 bestaande winkelpanden.

De slag om de modeconsument is nog niet gestreden. Euro Shoe Group (ESG) maakt bekend dat het de komende jaren volop investeert in haar merknamen en winkelpanden. Het familiebedrijf kondigt een “drastische revitalisering” aan van 250 bestaande winkels in de Benelux. Daarvoor trekt het 15 miljoen euro uit. Daarnaast plant de groep de opening van honderd nieuwe winkels. ESG boekte in 2015 met 328 filialen en ongeveer 3000 medewerkers een retailomzet van 295 miljoen euro in de Benelux.

Geloof in fysieke filialen

We geloven, ondanks de digitalisering van de sector, meer dan ooit in onze fysieke filialen”

Eerder raakte al bekend dat de Belgische moderetailer de merknaam Shoe Discount in België en Luxemburg zal vervangen door Bristol, de naam van de keten in Nederland. Met de merknaam Bristol wil ESG naar eigen zeggen één sterk retailmerk in de Benelux uitbouwen met lokale accenten.

“ESG is een Belgisch familiebedrijf en laat de afgelopen periode sterke groeicijfers zien. Afhankelijk van het segment, doen we het 2 tot 8 procent beter dan de markt”, stelt CEO Kurt Moons. “Daarom hebben we besloten extra te investeren in die markt. We geloven, ondanks de digitalisering van de sector, meer dan ooit in onze fysieke filialen en onze medewerkers.”

Volgens Stefaan Van Weyenbergh, de COO van ESG, was het Shoe Discount-merk te beperkend voor het huidige aanbod van schoenen, textiel, sport en accessoires.

Honderd nieuwe Bristol-winkels

Naast de make-over van 250 bestaande winkels heeft ESG ook plannen om het aantal fysieke winkels de komende vier à vijf jaar uit te breiden. In de volgende jaren plant het familiebedrijf honderd nieuwe Bristol-winkelopeningen in de Benelux.

“We willen uiteindelijk groeien naar 350 Bristol-winkel. Voor ons is en blijft de fysieke retail het belangrijkste”, beklemtoont Moons. “In die strategie ondersteunt de webshop de fysieke filialen als service- en afhaalpunt. Deze omnichannel-aanpak en-aanwezigheid heeft als doel steeds zo dicht mogelijk bij onze klanten te zijn: zowel on- als offline.”

In de komende maanden krijgen de inrichting en de communicatiestijl van de winkels een facelift. De naam wijzigt naar Bristol, maar de rood-witte kleuren van Shoe Discount blijven behouden. De omvorming start in november 2016 en zal midden 2017 afgerond zijn.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content