Een testtunnel loopt nu al tussen een parkeerplaats dichtbij het SpaceX-hoofdkwartier in het zuidwesten van Los Angeles, naar een afgesloten bedrijventerrein zo'n 3 kilometer verder. In de tunnel zullen auto's rijden, die voorzien zijn van speciale intrekbare geleidingswielen, die neergelaten worden in de tunnels door op maat gemaakte liften.

Eens in de tunnel zouden de voertuigen volgens Musk veilig kunnen rijden aan een snelheid van meer dan 240 kilometer per uur, met een tussentijd van 1 seconde. 'Aan die snelheid voelt het alsof je binnen een stad teleporteert', schreef Musk voor de lancering op Twitter.

Musks dochteronderneming Boring Company bouwt ook de eerst commerciële tunnel in de stad Las Vegas. Die moet volgend klaar zijn. 'Laat ons hopen dat de tunnel in 2020 volledig operationeel is', aldus de tweet van de Tesla-topman.

In maart werd de kostprijs voor de bouw van het netwerk geschat op 35 à 55 miljoen dollar.

Een testtunnel loopt nu al tussen een parkeerplaats dichtbij het SpaceX-hoofdkwartier in het zuidwesten van Los Angeles, naar een afgesloten bedrijventerrein zo'n 3 kilometer verder. In de tunnel zullen auto's rijden, die voorzien zijn van speciale intrekbare geleidingswielen, die neergelaten worden in de tunnels door op maat gemaakte liften. Eens in de tunnel zouden de voertuigen volgens Musk veilig kunnen rijden aan een snelheid van meer dan 240 kilometer per uur, met een tussentijd van 1 seconde. 'Aan die snelheid voelt het alsof je binnen een stad teleporteert', schreef Musk voor de lancering op Twitter. Musks dochteronderneming Boring Company bouwt ook de eerst commerciële tunnel in de stad Las Vegas. Die moet volgend klaar zijn. 'Laat ons hopen dat de tunnel in 2020 volledig operationeel is', aldus de tweet van de Tesla-topman. In maart werd de kostprijs voor de bouw van het netwerk geschat op 35 à 55 miljoen dollar.