Het bericht dat er bij Brussels Airlines 190 banen op de tocht staan is 'helemaal niet correct', aldus woordvoerster Wencke Lemmes. "Het is net onze bedoeling om te groeien en we werven momenteel personeelsleden aan, ook administratieve krachten", zegt ze.

Brussels Airlines reageert daarmee op een bericht van de De Tijd en L'Echo. Beide kranten melden zaterdag dat er bij de luchtvaartmaatschappij 190 van de 3.500 banen op de tocht staan.

In februari kondigde Lufthansa aan dat Brussels Airlines verantwoordelijk wordt voor alle langeafstandsactiviteiten van zijn Eurowings-divisie, die bestaat uit de gelijknamige luchtvaartmaatschappij en Brussels Airlines.

Meteen vreesden de vakbonden bij Brussels Airlines dat sommige ondersteunende diensten, waaronder de marketing, naar de Eurowings-hoofdzetel in Keulen zouden verhuizen. Door die integratie staan volgens De Tijd en L'Echo 250 banen op de tocht in Brussel en Keulen. Dat er in Brussel mogelijk 190 banen sneuvelen, wordt vandaag dus ontkend door de directie.

De piloten van Brussels Airlines leggen maandag en woensdag het werk neer na een maandenlang conflict met de directie over onder meer pensioenen, lonen en de balans tussen werk en privé.

De directie hoopt de piloten maandag met een nieuw voorstel te kunnen overtuigen.

Het bericht dat er bij Brussels Airlines 190 banen op de tocht staan is 'helemaal niet correct', aldus woordvoerster Wencke Lemmes. "Het is net onze bedoeling om te groeien en we werven momenteel personeelsleden aan, ook administratieve krachten", zegt ze.Brussels Airlines reageert daarmee op een bericht van de De Tijd en L'Echo. Beide kranten melden zaterdag dat er bij de luchtvaartmaatschappij 190 van de 3.500 banen op de tocht staan.In februari kondigde Lufthansa aan dat Brussels Airlines verantwoordelijk wordt voor alle langeafstandsactiviteiten van zijn Eurowings-divisie, die bestaat uit de gelijknamige luchtvaartmaatschappij en Brussels Airlines. Meteen vreesden de vakbonden bij Brussels Airlines dat sommige ondersteunende diensten, waaronder de marketing, naar de Eurowings-hoofdzetel in Keulen zouden verhuizen. Door die integratie staan volgens De Tijd en L'Echo 250 banen op de tocht in Brussel en Keulen. Dat er in Brussel mogelijk 190 banen sneuvelen, wordt vandaag dus ontkend door de directie.De piloten van Brussels Airlines leggen maandag en woensdag het werk neer na een maandenlang conflict met de directie over onder meer pensioenen, lonen en de balans tussen werk en privé. De directie hoopt de piloten maandag met een nieuw voorstel te kunnen overtuigen.