Delhaize wil via het nieuwe concept de verwachtingen van klanten beter beantwoorden met een strategie rond gezonde voeding, makkelijk winkelen en toegang tot scherp geprijsde producten.

De lay-out van de winkel werd volledig opnieuw ontworpen. Zo is een beenhouwersdienst voorzien, alsook een 'vers atelier', voor verse bereidingen. Gedurende een periode van drie jaar wordt jaarlijks 200 miljoen euro geïnvesteerd aan de transformatie van winkels.

Na de winkel in Nijvel is het volgende week de beurt aan die van Edingen. Nog eens acht andere volgen in de periode tot het einde van het jaar en volgend jaar worden 36 supermarkten in een nieuw kleedje gestoken. Delhaize wil in drie jaar tijd al zijn winkels vernieuwen.

Ook voor de Proxy Delhaizes is een variant van het nieuwe concept gepland. Bij de nieuwigheden in de supermarkten is onder andere een meer intuïtief parcours voor de klant, een 'vers atelier', een beenhouwerij met bediening, bepaalde producten (noten, granen en zaden) die in bulk verkocht worden, herbruikbare tassen in katoen en schermen die toelaten om producten te bestellen voor levering in de winkel of thuis. Het gamma aan bioproducten wordt meer benadrukt. Voorts voorziet het winkelconcept ook een ingekort winkelparcours voor gehaaste klanten.

Delhaize wil via het nieuwe concept de verwachtingen van klanten beter beantwoorden met een strategie rond gezonde voeding, makkelijk winkelen en toegang tot scherp geprijsde producten.De lay-out van de winkel werd volledig opnieuw ontworpen. Zo is een beenhouwersdienst voorzien, alsook een 'vers atelier', voor verse bereidingen. Gedurende een periode van drie jaar wordt jaarlijks 200 miljoen euro geïnvesteerd aan de transformatie van winkels. Na de winkel in Nijvel is het volgende week de beurt aan die van Edingen. Nog eens acht andere volgen in de periode tot het einde van het jaar en volgend jaar worden 36 supermarkten in een nieuw kleedje gestoken. Delhaize wil in drie jaar tijd al zijn winkels vernieuwen. Ook voor de Proxy Delhaizes is een variant van het nieuwe concept gepland. Bij de nieuwigheden in de supermarkten is onder andere een meer intuïtief parcours voor de klant, een 'vers atelier', een beenhouwerij met bediening, bepaalde producten (noten, granen en zaden) die in bulk verkocht worden, herbruikbare tassen in katoen en schermen die toelaten om producten te bestellen voor levering in de winkel of thuis. Het gamma aan bioproducten wordt meer benadrukt. Voorts voorziet het winkelconcept ook een ingekort winkelparcours voor gehaaste klanten.