‘Coca-Cola strijdt mee tegen zwaarlijvigheid’

© belga

Coca-Cola wil deel van de oplossing voor zwaarlijvigheid zijn, niet deel van het probleem. Met die boodschap kwam Guy Wollaert nog eens naar België. De enige Belg in het directiecomité zit in de cockpit van de innovatie bij Coca-Cola.

Coca-Cola wil deel van de oplossing voor zwaarlijvigheid zijn, niet deel van het probleem. Met die boodschap kwam Guy Wollaert nog eens naar België. De enige Belg in het directiecomité zit in de cockpit van de innovatie bij Coca-Cola.

“We willen de consumenten bewust maken van het belang van een evenwichtige levenswijze.” Volgens Wollaert is obesitas het gevolg van een onevenwicht tussen de calorieën die men opneemt en calorieën die men verbruikt. “De oorzaak noch de oplossing kan worden teruggevoerd tot een enkele sector, product of ingrediënt. Door de kracht van onze merken in te bouwen in een sensibiliseringscampagne denken we een verschil te kunnen maken. Als we niets doen, wordt her probleem alleen maar groter”, verduidelijkt hij.

“We hebben altijd al gestreden tegen zwaarlijvigheid, door de consument de keuze te bieden tussen dranken met een verschillend caloriegehalte. Dertig jaar geleden brachten we de Coca-Cola Light op de markt in België. Vorig jaar bestond 43 procent van onze verkoop in België uit suikervrije varianten. Maar voor mensen die veel energie verbruiken, moeten we ook calorierijke dranken aanbieden”, zegt Wollaert.

“Wij zijn pioniers in natuurlijke zoetstoffen, zoals stevia. We hebben wereldwijd al veertig producten op basis van stevia, en dat aantal neemt toe. In België hebben we vorig jaar de icetea Nestea met stevia gelanceerd. Dit jaar komt er een soortgelijke Sprite.”

Coca-Cola wil tegen 2020 zijn verkoop verdubbelen. Dat is mogelijk, denkt Wollaert, ondanks de moeilijke tijden. “We zijn op de goede weg. In het eerste kwartaal hebben we 5 procent meer verkocht dan vorig jaar, en dat terwijl Europa stagneert en de VS nauwelijks groeien. We zijn actief in 207 landen, dan zijn er altijd wel regio’s waar het beter gaat. Om die constante groei aan te houden, zijn we wel verplicht te innoveren en ons voortdurend aan te passen aan de verlangens en behoeften van de consumenten. We hebben op 63 miljoen Facebook-vrienden, die ons dagelijks aanspreken. Het onderzoek gebeurt ook via dat sociale netwerk.” (S.V.)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content