"Auto Guangzhou is een klassiek autosalon", zegt Inge Buytaert, de communicatiedirecteur van Busworld. "De Chinezen zijn vragende partij om er ook een b-to-b gebeuren aan te koppelen. Het initiatief van Busworld past perfect in dat plaatje."

Busworld brengt sinds de jaren zeventig bus- en carconstructeurs van over de hele wereld samen op één groot evenement. De beurs ontstond in Kortrijk en vindt nu ook plaats in Istanboel (Turkije), Bombay (India), Nizhni Novgorod (Rusland) en China. Er zijn ook plannen voor een gelijkaardige beurs In Zuid-Amerika. De Afrikaanse editie werd na twee uitgaven afgevoerd wegens niet rendabel.

Guangzhou ligt 120 kilometer te noorden van Hongkong en op bijna gelijke afstand van Macau. Het is een cruciale industriële hub, niet het minst voor de auto-assemblage en de busindustrie. China is de grootste bus- en carproducent ter wereld. (KC)

"Auto Guangzhou is een klassiek autosalon", zegt Inge Buytaert, de communicatiedirecteur van Busworld. "De Chinezen zijn vragende partij om er ook een b-to-b gebeuren aan te koppelen. Het initiatief van Busworld past perfect in dat plaatje."Busworld brengt sinds de jaren zeventig bus- en carconstructeurs van over de hele wereld samen op één groot evenement. De beurs ontstond in Kortrijk en vindt nu ook plaats in Istanboel (Turkije), Bombay (India), Nizhni Novgorod (Rusland) en China. Er zijn ook plannen voor een gelijkaardige beurs In Zuid-Amerika. De Afrikaanse editie werd na twee uitgaven afgevoerd wegens niet rendabel. Guangzhou ligt 120 kilometer te noorden van Hongkong en op bijna gelijke afstand van Macau. Het is een cruciale industriële hub, niet het minst voor de auto-assemblage en de busindustrie. China is de grootste bus- en carproducent ter wereld. (KC)