Door de fusie ontstaaat de op twee na grootste luchtvaartgroep in Europa, na Air France-KLM en Lufthansa.

De voorwaarden van het definitieve akkoord zijn conform aan het protocolakkoord dat de twee maatschappijen op 12 november ondertekenden.

De fusie tussen Iberia en British Airways moet tegen het einde dit jaar afgerond zijn. Het akkoord van de aandeelhouders van beide maatschappijen is nodig. Zij kunnen zich uitspreken tijdens algemene vergaderingen die in november op de agenda staan.

Zoals eerder aangekondigd, zou de fusie jaarlijkse synergieën van naar schatting 400 miljoen euro moeten voortbrengen na vijf jaar.

De twee ondernemingen gaan zich hergroeperen in een nieuwe holding, die de International Consolidated Airlines Group zal heten of afgekort "International Airlines Group", met noteringen in Londen en in Madrid.

Beide maatschappijen zullen hun activiteiten weliswaar autonoom voortzetten en blijven onder hun bestaande merken werken.

Door de fusie ontstaaat de op twee na grootste luchtvaartgroep in Europa, na Air France-KLM en Lufthansa. De voorwaarden van het definitieve akkoord zijn conform aan het protocolakkoord dat de twee maatschappijen op 12 november ondertekenden. De fusie tussen Iberia en British Airways moet tegen het einde dit jaar afgerond zijn. Het akkoord van de aandeelhouders van beide maatschappijen is nodig. Zij kunnen zich uitspreken tijdens algemene vergaderingen die in november op de agenda staan. Zoals eerder aangekondigd, zou de fusie jaarlijkse synergieën van naar schatting 400 miljoen euro moeten voortbrengen na vijf jaar. De twee ondernemingen gaan zich hergroeperen in een nieuwe holding, die de International Consolidated Airlines Group zal heten of afgekort "International Airlines Group", met noteringen in Londen en in Madrid. Beide maatschappijen zullen hun activiteiten weliswaar autonoom voortzetten en blijven onder hun bestaande merken werken.