Jo Van Biesbroeck is een ancien van de brouwer, die in 1978 begon bij de toenmalige Brouwerijen Artois. Sinds 2003 stippelt hij de strategische lijn uit van de brouwer. In die functie was hij één van de dealmakers bij de fusie tussen Interbrew en AmBev. Later werd Van Biesbroeck (°1956) ook nog de wereldwijde verkoopdirecteur en directeur West-Europa.

Die laatste post laat hij nu varen. Ze komt in handen van de Brit Stuart MacFarlane. Die was al directeur Oost-Europa (Oekraïne en Rusland), maar de wereldbrouwer maakt van Europa nu één zone. De brouwer heeft activiteiten in onder meer België, Duitsland, Nederland, Oekraïne, Rusland en het Verenigd Koninkrijk.

Jo Van Biesbroeck kan zich volop gaan toeleggen op de strategie van de onderneming. Hij deed dat al het voorbije decennium, met de focus op premiummerken. Eenvoudig gesteld komt dit neer op meer verkoop van duurdere merken, ten koste van goedkope merken. Dat lukt ook bij de brouwer, die uit minder volume meer winsten put.

Voorts klinken in de markt geregeld geruchten over grote overnames, zoals PepsiCo of SABMiller.

Jo Van Biesbroeck is een ancien van de brouwer, die in 1978 begon bij de toenmalige Brouwerijen Artois. Sinds 2003 stippelt hij de strategische lijn uit van de brouwer. In die functie was hij één van de dealmakers bij de fusie tussen Interbrew en AmBev. Later werd Van Biesbroeck (°1956) ook nog de wereldwijde verkoopdirecteur en directeur West-Europa. Die laatste post laat hij nu varen. Ze komt in handen van de Brit Stuart MacFarlane. Die was al directeur Oost-Europa (Oekraïne en Rusland), maar de wereldbrouwer maakt van Europa nu één zone. De brouwer heeft activiteiten in onder meer België, Duitsland, Nederland, Oekraïne, Rusland en het Verenigd Koninkrijk. Jo Van Biesbroeck kan zich volop gaan toeleggen op de strategie van de onderneming. Hij deed dat al het voorbije decennium, met de focus op premiummerken. Eenvoudig gesteld komt dit neer op meer verkoop van duurdere merken, ten koste van goedkope merken. Dat lukt ook bij de brouwer, die uit minder volume meer winsten put. Voorts klinken in de markt geregeld geruchten over grote overnames, zoals PepsiCo of SABMiller.