Dr. Martens wordt naar de beurs gebracht door investeringsmaatschappij Permira Holdings en andere aandeelhouders. Zij gaan 35 procent van de bestaande stukken in de markt zetten. Er worden dus geen nieuwe aandelen uitgegeven. De handel in het aandeel moet op 2 februari beginnen.

Aan Dr. Martens wordt een prijskaartje gehangen van in totaal 3,3 miljard tot 3,7 miljard pond. Permira kreeg Dr. Martens in 2014 voor 300 miljoen pond in handen en sindsdien heeft de investeringsmaatschappij het Britse merk wereldwijd uitgebreid, met nieuwe winkels en grotere onlineverkopen.

De eerste laarzen en schoenen van Dr. Martens werden al in de jaren veertig van de vorige eeuw ontworpen door de Duitse legerarts Klaus Märtens. Het merk werd daarna omarmd door arbeiders en later door allerlei subculturen, van punks tot skinheads. Momenteel bereiken ze een breder publiek en worden ze ook gedragen door topmodellen.

Dr. Martens maakt behalve schoenen ook kleding, riemen, tassen en verzorgingsproducten voor schoeisel.

Dr. Martens wordt naar de beurs gebracht door investeringsmaatschappij Permira Holdings en andere aandeelhouders. Zij gaan 35 procent van de bestaande stukken in de markt zetten. Er worden dus geen nieuwe aandelen uitgegeven. De handel in het aandeel moet op 2 februari beginnen. Aan Dr. Martens wordt een prijskaartje gehangen van in totaal 3,3 miljard tot 3,7 miljard pond. Permira kreeg Dr. Martens in 2014 voor 300 miljoen pond in handen en sindsdien heeft de investeringsmaatschappij het Britse merk wereldwijd uitgebreid, met nieuwe winkels en grotere onlineverkopen. De eerste laarzen en schoenen van Dr. Martens werden al in de jaren veertig van de vorige eeuw ontworpen door de Duitse legerarts Klaus Märtens. Het merk werd daarna omarmd door arbeiders en later door allerlei subculturen, van punks tot skinheads. Momenteel bereiken ze een breder publiek en worden ze ook gedragen door topmodellen. Dr. Martens maakt behalve schoenen ook kleding, riemen, tassen en verzorgingsproducten voor schoeisel.