Bedrijfsfilantropie wordt professioneler

Een bedrijf dat een cheque geeft aan een goed doel en daarmee gedaan, dat behoort steeds vaker tot het verleden. De jongste jaren pakken ze liefdadigheid aan op een meer gestructureerde manier. Ze passen filantropie in hun bedrijfsstrategie in. Treffend is de verschuiving van het budget daarvoor van pr naar hr.

PANNENKOEKEN BAKKEN Een klassieke actie voor het goede doel. Veel bedrijven pakken het professioneler aan. © Get

Kom op Tegen Kanker, Cliniclowns, Plan International,... Het aantal goede doelen is niet te tellen. We storten niet zomaar geld, we organiseren een wafelenbak, een sponsortocht of een markt met zelfgemaakte spullen. Ook bedrijven scharen zich met hun medewerkers achter dat soort initiatieven. Sommige willen daarmee hun imago verbeteren, andere willen iets terugdoen voor de maatschappij.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee