Barco op overnamepad in Canada

© belga

Barco heeft in Montreal X2O Media overgenomen. Het bedrijf breidt daarmee zijn technologieplatform gevoelig uit.

X2O Media is een specialist in realtime, visuele en bedrijfsgebonden communicatieoplossingen. De Kortrijkse multinational Barco zegt dat de overname perfect past in de strategie die CEO Eric Van Zele uitgestippeld heeft. Hij wil verder gaan dan display- en projectortechnologie.

Met X2O Media vult Barco zijn technologieportfolio verder aan met contentdistributie en workflowoplossingen op basis van geavanceerde netwerking- en connectiviteitmogelijkheden.

X2O Media werd in 2006 opgericht als een spin-off van VertigoXmedia, een bedrijf uit Montreal. Het innovatieve platform van X2O Media faciliteert het beheer, de verbinding en de aflevering van realtime gegevens van elke bron naar elk scherm, ongeacht de locatie, via dynamische en interactieve kanalen.

Het Canadese X2O Media heeft veertig mensen in dienst en realiseerde in 2013 een omzet van 5 miljoen Canadese dollar. Voorlopig was het bedrijf enkel actief op de Noord-Amerikaanse markt. Door de integratie in Barco wordt X2O Media een wereldwijde speler. De overnameprijs bedroeg 21 miljoen Canadese dollar. Barco is actief in meer dan negentig landen en telt wereldwijd 4000 werknemers. De multinational realiseerde in 2013 een omzet van 1,158 miljard euro. (KC)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content