De twee grote bagageafhandelaars op de luchthaven van Zaventem, Aviapartner en Swissport, zitten in zulke slechte financiële papieren dat ze eigenlijk niet actief mogen zijn op de tarmac, schrijft de krant. Om op de luchthaven te mogen werken, moeten bedrijven aantonen dat ze drie maanden lang kunnen voortwerken mochten ze zonder inkomsten vallen.

Bovendien moeten ze ook een zakenplan op drie jaar en hun laatste vijf geauditeerde jaarrekeningen voorleggen.

Dat lukt Aviapartner en Swissport niet, klinkt het, waardoor ze enkel tijdelijke vergunningen krijgen. De huidige loopt af op 31 januari 2018. Aviapartner is de continue onzekerheid beu en stapt nu naar de rechter om de omstreden eis van de luchthaven te laten vernietigen.

De twee grote bagageafhandelaars op de luchthaven van Zaventem, Aviapartner en Swissport, zitten in zulke slechte financiële papieren dat ze eigenlijk niet actief mogen zijn op de tarmac, schrijft de krant. Om op de luchthaven te mogen werken, moeten bedrijven aantonen dat ze drie maanden lang kunnen voortwerken mochten ze zonder inkomsten vallen. Bovendien moeten ze ook een zakenplan op drie jaar en hun laatste vijf geauditeerde jaarrekeningen voorleggen. Dat lukt Aviapartner en Swissport niet, klinkt het, waardoor ze enkel tijdelijke vergunningen krijgen. De huidige loopt af op 31 januari 2018. Aviapartner is de continue onzekerheid beu en stapt nu naar de rechter om de omstreden eis van de luchthaven te laten vernietigen.