Febiac leidt uit de cijfers af dat het voorbije autosalon van Brussel niet enkel druk bezocht werd, maar ook op commercieel vlak "een voltreffer" was.

Niet alleen de verkoop van de personenwagens ging in februari fors de hoogte in, ook andere segmenten lieten uitstekende resultaten optekenen. Zo werden de afgelopen maand een derde meer nieuwe bestelwagens in het verkeer gebracht, en verdubbelden de inschrijvingen van zware trucks. De markt van de motorfietsen kende een stijging met een vijfde. Enkel de autobussen lieten in februari een minieme daling optekenen (-2 procent).

De top vijf van best verkochte merken bestond in februari uit respectievelijk Renault, Peugeot, Volkswagen, Citroën en Opel.

Febiac leidt uit de cijfers af dat het voorbije autosalon van Brussel niet enkel druk bezocht werd, maar ook op commercieel vlak "een voltreffer" was. Niet alleen de verkoop van de personenwagens ging in februari fors de hoogte in, ook andere segmenten lieten uitstekende resultaten optekenen. Zo werden de afgelopen maand een derde meer nieuwe bestelwagens in het verkeer gebracht, en verdubbelden de inschrijvingen van zware trucks. De markt van de motorfietsen kende een stijging met een vijfde. Enkel de autobussen lieten in februari een minieme daling optekenen (-2 procent). De top vijf van best verkochte merken bestond in februari uit respectievelijk Renault, Peugeot, Volkswagen, Citroën en Opel.