Volgens AB InBev heeft MillerCoors de recepten in handen gekregen via voormalige werknemers van AB InBev die het had aangetrokken. In de recepten staan naar verluidt onder meer de exacte mix van hop en gerst, het gewicht en het volume van bepaalde ingrediënten. Zaken die AB InBev beschouwt als 'uiterst waardevolle' informatie voor concurrenten.

'Als de ingrediënten zo geheim zijn, waarom geeft AB InBev dan tientallen miljoenen dollars uit om de hele wereld te laten weten wat er in Bud Light zit? En waarom staan ze in grote letters op de verpakkingen?', zegt een woordvoerder van MillerCoors volgens de Amerikaanse nieuwszender CNN.

De nieuwe beschuldiging is een onderdeel van een al langer aanslepend geschil. Dat begon toen MillerCoors naar de rechter stapte omdat AB InBev in een reclamecampagne, die begon tijdens de populaire Super Bowl van 2018, zou suggereren dat de light-bieren van MillerCoors maïssiroop zouden bevatten.

Begin september oordeelde een rechter dat AB InBev de boodschap 'bevat geen maïssiroop' moest verwijderen van de verpakkingen van Bud Light.