PostNL zette over het slotkwartaal van 2017 een omzet van 980 miljoen euro in de boeken, tegenover 955 miljoen euro in dezelfde periode een jaar eerder. Pakketbezorging was goed voor 321 miljoen euro aan opbrengsten, tegen 271 miljoen euro een jaar eerder.

Het bedrijf blijft niet bij de pakken zitten. 'De onverminderd snel groeiende e-commercemarkt vereist dat wij meer en sneller moeten investeren in de capaciteit van onze infrastructuur bij pakketten, zowel in Nederland als in België', luidt het in een persbericht.

Het bezorgen van brieven leverde PostNL 501 miljoen euro op, tegen 540 miljoen euro in de laatste drie maanden van 2016. Het bedrijf kondigde aan bij de postdivisie op de middellange termijn 40 miljoen euro structureel te gaan bezuinigen.

Aandeel in het rood

Ondanks de verhoogde omzet, staat het aandeel van PostNL op de beurs van Amsterdam fors in het rood. Beleggers schrikken van de impact van regelgeving op het bedrijf. PostNL verwacht dat die 50 tot 70 miljoen euro zal kosten in plaats van de eerder gedachte 30 tot 50 miljoen euro. Het aandeel staat 16 procent lager.

PostNL zette over het slotkwartaal van 2017 een omzet van 980 miljoen euro in de boeken, tegenover 955 miljoen euro in dezelfde periode een jaar eerder. Pakketbezorging was goed voor 321 miljoen euro aan opbrengsten, tegen 271 miljoen euro een jaar eerder.Het bedrijf blijft niet bij de pakken zitten. 'De onverminderd snel groeiende e-commercemarkt vereist dat wij meer en sneller moeten investeren in de capaciteit van onze infrastructuur bij pakketten, zowel in Nederland als in België', luidt het in een persbericht.Het bezorgen van brieven leverde PostNL 501 miljoen euro op, tegen 540 miljoen euro in de laatste drie maanden van 2016. Het bedrijf kondigde aan bij de postdivisie op de middellange termijn 40 miljoen euro structureel te gaan bezuinigen.Ondanks de verhoogde omzet, staat het aandeel van PostNL op de beurs van Amsterdam fors in het rood. Beleggers schrikken van de impact van regelgeving op het bedrijf. PostNL verwacht dat die 50 tot 70 miljoen euro zal kosten in plaats van de eerder gedachte 30 tot 50 miljoen euro. Het aandeel staat 16 procent lager.