Dat hebben woordvoerders van Audi en Skoda bevestigd.

Bij Audi gaat het om auto's met turbodieselmotoren van 1,6 en 2,0 liter van de modellen A1, A3, A4 en A6, de sportwagen TT en terreinwagens Q3 en Q5.De dieselmotoren in kwestie zijn er die gebouwd werden om te voldoen aan de Euro 5-norm. De huidige motoren gebouwd om te voldoen aan de Euro 6-norm zijn niet betrokken.

Euro 6-norm

D'Ieteren Auto, de onafhankelijke invoerder voor merken van het VW-concern in België, stelt klanten die een voertuig besteld hebben dat betrokken is in het milieuschandaal met de sjoemelsoftware, voor om hun bestelling te wijzigen naar een gelijkwaardig voertuig met een EU 6 dieselmotor, waarvan de Volkswagen-groep garandeert dat die volledig beantwoordt aan de wettelijke en milieunormen. De kost van deze operatie, ongeveer 2 miljoen euro, zal volledig gedragen worden door D'Ieteren Auto, meldt het bedrijf. (Belga/KVDA)

Dat hebben woordvoerders van Audi en Skoda bevestigd.Bij Audi gaat het om auto's met turbodieselmotoren van 1,6 en 2,0 liter van de modellen A1, A3, A4 en A6, de sportwagen TT en terreinwagens Q3 en Q5.De dieselmotoren in kwestie zijn er die gebouwd werden om te voldoen aan de Euro 5-norm. De huidige motoren gebouwd om te voldoen aan de Euro 6-norm zijn niet betrokken. D'Ieteren Auto, de onafhankelijke invoerder voor merken van het VW-concern in België, stelt klanten die een voertuig besteld hebben dat betrokken is in het milieuschandaal met de sjoemelsoftware, voor om hun bestelling te wijzigen naar een gelijkwaardig voertuig met een EU 6 dieselmotor, waarvan de Volkswagen-groep garandeert dat die volledig beantwoordt aan de wettelijke en milieunormen. De kost van deze operatie, ongeveer 2 miljoen euro, zal volledig gedragen worden door D'Ieteren Auto, meldt het bedrijf. (Belga/KVDA)