De spoorwegmaatschappij zal vanaf 1 januari volgend jaar van een drieledige naar een tweeledige structuur overschakelen, met als pijlers Infrabel en de NMBS, en een gemeenschappelijk filiaal, HR Rail, voor de personeelsaangelegenheden. Volgens CGSP-Cheminots stevent de NMBS met die tweeledige structuur echter recht op de muur af, met directe gevolgen voor de treinreizigers. "De holding zal niet meer voor de verbinding tussen de twee zorgen, dat is onaanvaardbaar. Het zal nog erger worden voor de reizigers. Wij willen een maatschappij met één enkele baas, één enkele beslissingsnemer", aldus vakbondsman Michel Abdissi. (Belga)

De spoorwegmaatschappij zal vanaf 1 januari volgend jaar van een drieledige naar een tweeledige structuur overschakelen, met als pijlers Infrabel en de NMBS, en een gemeenschappelijk filiaal, HR Rail, voor de personeelsaangelegenheden. Volgens CGSP-Cheminots stevent de NMBS met die tweeledige structuur echter recht op de muur af, met directe gevolgen voor de treinreizigers. "De holding zal niet meer voor de verbinding tussen de twee zorgen, dat is onaanvaardbaar. Het zal nog erger worden voor de reizigers. Wij willen een maatschappij met één enkele baas, één enkele beslissingsnemer", aldus vakbondsman Michel Abdissi. (Belga)