(ABM FN-Dow Jones) Hamburgerketen Burger King is in het tweede kwartaal gegroeid. Dit bleek donderdag uit de cijfers van moederbedrijf Restaurant Brands International.
De omzetgroei bij Burger King kwam uit op 1,0 procent, na een krimp van 0,7 procent een jaar eerder, terwijl de vergelijkbare winkelverkopen met 1,3 procent stegen. De totale omzet kwam uit op bijna 3 miljard dollar en dat was iets hoger dan een jaar eerder.
Bij koffieketen Tim Hortons, die RBI ook exploiteert, was de omzetgroei in het tweede kwartaal 3,9 procent, terwijl de vergelijkbare winkelverkopen met 3,4 procent toenamen. De totale omzet verbeterde tot bijna 2 miljard dollar.
RBI als geheel boekte in het tweede kwartaal een totale omzet van 11,9 miljard dollar, tegenover 11,3 miljard dollar een jaar eerder.
“We hebben in het tweede kwartaal grote vooruitgang geboekt bij het realiseren van onze strategische prioriteiten, met verbeterde verkooptrends en een sterke uitvoering onder leiding van onze twee grootste bedrijfsonderdelen, Tim Hortons en International”, zei CEO Josh Kobza in een toelichting.
De vergelijkbare winkelverkopen stegen met 2,4 procent.
De operationele winst daalde op jaarbasis van 663 tot 483 miljoen dollar, terwijl de nettowinst uitkwam op 264 miljoen dollar, tegenover 399 miljoen dollar een jaar eerder. Per aandeel daalde de winst van 0,88 tot 0,57 dollar.
RBI bevestigde donderdag de outlook en rekent nog steeds op een autonome groei van de operationele winst met ruim 8 procent, “gezien het positieve momentum waarmee we de tweede jaarhelft ingaan.”
Het aandeel van RBI daalde donderdag met 1,6 procent in de voorbeurshandel.