Aanbiedingen en nieuwe producten stuwen omzet McDonald’s

(ABM FN-Dow Jones) McDonald’s heeft in het derde kwartaal geprofiteerd van promoties en nieuwe producten. Dit bleek woensdag uit cijfers van de fastfoodketen.

“Een bewijs dat we duurzaam kunnen groeien, ook als de marktomstandigheden uitdagend zijn”, aldus CEO Chris Kempczinski.

In het afgelopen kwartaal trok de omzet met 3 procent aan tot bijna 7,1 miljard dollar. De vergelijkbare omzet in de VS steeg met 2,4 procent en overtrof daarmee de verwachtingen van analisten. De wereldwijde omzet trok met 3,6 procent aan. Een hogere kassabon per bezoek deed de resultaten van het hamburgerketen in de VS goed. 

De winst per aandeel kwam in het kwartaal, dat eindigde op 30 september, uit op 3,22 dollar, aangepast voor eenmalige posten. Dit was wel iets lager dan verwacht.

Onder de streep resteerde een nettowinst van 2,3 miljard dollar, goed voor een stijging van 1 procent op jaarbasis.

Het aandeel McDonald’s koerste woensdag voorbeurs 0,4 procent lager.

Partner Expertise