De 5 favoriete aandelen van Caroline Reyl (Pictet): ‘Met marges rond 30 procent blijft dit iconische merk een favoriet’

Caroline Reyl

Hoe beweegt de beurs in het derde kwartaal van 2025? Trends.be vraagt marktexperts naar hun favoriete aandelen.

Deze week is het de beurt aan Caroline Reyl, fondsbeheerder bij Pictet.

1. Ferrari

“Ferrari belichaamt elegantie en topperformance in de auto-industrie. De klantenbasis van verzamelaars meldt  zich lang op voorhand voor nieuwe modellen, wat zorgt voor goede zichtbaarheid op verkoopcijfers en een vol orderboek tot 2027. Ondanks een gemiddelde prijs van 427.000 euro zijn nieuwe modellen uitverkocht en betalen klanten extra voor personalisatie. Ferrari biedt ook unieke ervaringen tijdens exclusieve evenementen en races. Door traditie en innovatie te combineren, verzekert Ferrari een voortdurende groei en een ongeëvenaarde positie op de luxemarkt. Met marges rond 30 procent blijft dit iconische merk een favoriet.”

2. Hermès

“Het iconische luxemerk Hermès is bekend om uitzonderlijk vakmanschap, exclusieve producten en trouwe, welgestelde klanten. Naast de beroemde handtassen heeft Hermès zijn assortiment succesvol uitgebreid met prêt-à-porter en juwelen. Dankzij de kracht van het merk zijn ook meer betaalbare producten, zoals parfums en zijden sjaals, zeer gewild, wat de klantenbasis vergroot en de groei ondersteunt. Een hoge prijszettingskracht helpt de kosteninflatie te absorberen en garandeert hoge marges. De financiële soliditeit en compromisloze strategie van uitmuntendheid zorgen voor waardecreatie voor aandeelhouders op de lange termijn.”

3. Richemont

“De wereldleider in luxejuwelen en -horloges Richemont bezit erg begeerde merken als Cartier en Van Cleef & Arpels, die goed zijn voor 70 procent van de winst. Die prestigieuze merken combineren vakmanschap en traditie met creativiteit en moderniteit, en kennen vooral in Azië een sterke groei. Recente managementveranderingen zijn veelbelovend, en de verkoop van Yoox-Net-à-Porter helpt de focus te verleggen naar winstgevende merken. Een solide balans laat toe om acquisities te doen en economische stormen te doorstaan.”

4. EssilorLuxottica

“EssilorLuxottica is de onbetwiste leider in de optieksector. Het ontwerpt, produceert en distribueert hoogwaardige lenzen, brilmonturen en zonnebrillen. De groep bezit merken als Ray-Ban, Oakley en Persol en een sterk distributienetwerk dat wereldwijd uitbreidt. Het is de voorkeurspartner voor luxemerken die brillen willen aanbieden. Dankzij technologisch vakmanschap blijft de groep innoveren, met bijvoorbeeld Stellest-glazen voor myopiecontrole en slimme brillen met Meta. Die innovaties stimuleren gediversifieerde groei en spelen perfect in op de consumentenvraag naar oplossingen die de levenskwaliteit verbeteren.”

5. American Express

“Amex biedt creditcards en betalingsoplossingen aan welgestelde consumenten. Het brede aanbod en de focus op personalisatie zijn aantrekkelijk voor klanten die premium ervaringen zoeken. De jonge klantenbasis vormt een belangrijke groeimotor en toont Amex’ vermogen om hun grote databanken effectief te benutten en consumententrends te begrijpen. De groep biedt ook spaarrekeningen en persoonlijke leningen aan, wat de klantentrouw verder versterkt. Amex’ excellentie in digitale innovatie ondersteunt eveneens de toekomstige groei.”

Partner Expertise