Mode Een sector in crisis? ‘Wat luxe is en voor wie het is bestemd, is onduidelijk geworden. De sector lijkt vaak schizofreen’
Mode Mode Mode voor wanneer de wereld meekijkt: ‘De macht van sport – en vooral van atleten – was nog nooit zo groot als nu’ Coco Chanel zocht en vond honderd jaar geleden al inspiratie in sportkledij. Intussen aast de modesector op het aura, de macht en de kracht van atleten, om meer handtassen te verkopen.
Design Design Multi-talent Carl Cash: ‘Dankzij de merken waarmee ik samenwerk, begon ik na te denken over het ethische aspect van mode’ Carl Cash is een man van vele talenten: kunstenaar, content creator, globetrotter en boekenwurm.
Mode Mode Luxelabel zkt palazzo of fabriekshal: geen nieuwe collectie zonder spectaculaire showlocatie Een geslaagde collectie? Dat is een goed begin. Maar voor veel merken is een spectaculaire showlocatie net zo belangrijk: van architecturale bedevaartsoorden tot mistige heuvels in de Schotse Highlands.
Architectuur Architectuur Onze redacteur onderzoekt: moet er nog een winkel zijn in het digitale tijdperk? Een winkel — een échte winkel, van glas en beton — moet in dit digitale tijdperk een verhaal vertellen. En liefst ook verrassen.
Horloges Horloges TikTok o’ clock: Dient een duur horloge nog als statussymbool voor de rijke, witte gentleman? De tijd tikt, en dus aast de luxehorlogesector op jongere consumenten. Op TikTok en IRL, met hiphop en K-pop — en een gastrol voor Snoopy.
Style Style Hoe modemerken krampachtig proberen relevant te blijven Grenzen vervagen tussen luxe en winkelstraat, tussen mannen- en vrouwenmode, tussen 'avantgarde' en sportswear, tussen 'real life' en cyberspace, tussen Barbie en Balmain. Wat overblijft is één kaleidoscopisch mode-multiversum. Een gulzig multiversum, dat alles op zijn pad verovert en verorbert, van cinema over musea tot horeca.