Verkopen in tijden van crisis: kinderspel

03/11/11 om 14:22 - Bijgewerkt om 14:22

Bron: Trends

Het lijkt misschien moeilijk om uw targets te halen nu de markt in crisis is. Maar wie mentaal en technisch sterk staat, blijft aan de top.

Denk tweemaal na voordat u de prijzen verlaagt. Het lijkt misschien of een lage prijs uw financieel geplaagde klant zal kunnen bekoren, maar dat is een verkeerd idee. U moet de toegevoegde waarde van uw aanbod duidelijker maken.

Pas uw aanbod aan aan de huidige omstandigheden. Wie soepel denkt en snel reageert, kan zijn aanbod meteen aanpassen aan de huidige noden van de klant.

Steek uw antennes uit. Als een klant vraagt om binnen drie weken vijf consultants in vijf verschillende landen te voorzien, zou u normaal zeggen: njet. Maar als u inschat dat zijn vraag dringend is, kunt u er toch op ingaan.

Beslis snel. Als u te laat reageert, kan uw klant zich informeren bij een concurrent want hij weet dankzij u wat hij wil en hoe hij het moet vragen.

Maak uw offerte zo gedetailleerd mogelijk. Als de klant uw prijs te hoog vindt, kunt u post per post nagaan welke elementen uit de offerte geschrapt kunnen worden.

Bron: L'Entrprise

Lees meer over:

Onze partners