Hoe ziet een geslaagde postmailing er uit?

Een mailing met een commercieel aanbod trekt de aandacht als hij op het juiste moment in de juiste handen valt. Maar de mailing moet ook overtuigen door inhoud, structuur en woordgebruik.

Maak een duidelijke structuur. Een brief die u naar onbekende prospects stuurt, moet meteen het grote voordeel van uw product of dienst duidelijk maken. U zet bovenaan bijvoorbeeld: “Belangrijke informatie over uw klantenbeheer”. Na de aanhef begint u de tekst door de vinger op de wonde te leggen: “Uw klanten hebben recht op de beste behandeling.” En u stelt de lezer meteen gerust: “Het efficiënte beheer van uw klantenbestand is een van onze prioriteiten.” Vervolgens stelt u zichzelf kort voor en doet u het aanbod gedetailleerd uit de doeken. De brief is ondertekend en bevat een telefoonnummer, adres en website.

Kies geruststellende woorden. De stijl van uw brief moet direct zijn. Gebruik ‘ik’ om de afzender aan te duiden en ‘u’ voor de bestemmeling. Geef de voorkeur aan geruststellende woorden zoals ‘getest’, ‘zuinig’ en ‘performant’. Woorden als ‘niet duur’ en ‘zonder risico’ schrikken af.

Wat zit er in de envelop? Behalve de begeleidende brief bevat de mailing ook een folder, een blad waarop het aanbod wordt uitgelegd en een antwoordenvelop. Houd het totale gewicht zo laag mogelijk om de portokosten te beperken. U kunt bijvoorbeeld de antwoordcoupon integreren in de brief. Stuur alles in een envelop met een venster, want die wordt vaker geopend. Als uw logo niet bekend is, zet u die beter niet op de omslag.

Bron: Chef d’Entreprise

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content