De verpakking die iedereen meteen ziet staan

04/10/11 om 10:28 - Bijgewerkt om 10:28

Bron: Trends

Uit recent onderzoek met eye-trackingtechnologie blijkt nog maar eens hoe belangrijk de verpakking van een product is, ook in een apotheek. Welke verpakkingen trekken meteen de aandacht?

- Producenten beperken best het aantal elementen op de verpakking.
- Een aantrekkelijke, overzichtelijke, leesbare en begrijpbare verpakking trekt de aandacht.
- Een duidelijke naam moet precies aangeven wat het product doet. - Door een goede kleurencombinatie met contrasterende kleuren wordt de verpakking meteen opgemerkt in de rekken.
- Consumenten waarderen een georganiseerde en overzichtelijke winkelruimte met gestructureerde schappen. In een onoverzichtelijke winkel kost het meer tijd en moeite om te kiezen.


Bron: Brandimage en Rogil

Lees meer over:

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

TrendsInformation Services

Permanent verbonden

Permanent verbonden

Nauwelijks 20 jaar geleden verschenen de eerste pc's met internetverbinding. Vandaag ...

Onze partners