Vermoeitijd houdt je wakker

29/07/13 om 14:25 - Bijgewerkt om 14:25

Bron: Trends

Toen Gerry Van Wouwe, de stichter van TCO, besloot zijn comfortzone te verlaten en zijn baan als creditmanager bij KBC Autolease in te ruilen voor een baan als leaseconsultant, leverde hem dat nachtmerries op. Was het wel de juiste keuze? Dit is de twaalfde bijdrage in onze reeks van 24 zomerinzichten.

U kunt zich abonneren of uitschrijven op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab 'registreren' of 'registratie wijzigen'.

Vermoeitijd houdt je wakker

© Freedigitalphotos.net/Naypong

"De anciënniteit van zeven jaar bij een grootbank in de vuilnisbak kieperen, om te proberen een product dat bij Eurolease al tweemaal mislukt was, toch opnieuw op te starten. Kon de toekomst er nog somberder uitzien? De twijfels maalden door mijn hoofd. Had ik te vroeg mijn handtekening onder een nieuw contract gezet? Een jaar hard labeur, een schitterend leaseteam en een vloot van 1200 eenheden later, waren alle sombere wolken verdwenen als sneeuw voor de zon. Bovendien had ik mijn motto gevonden: 'Vermoeitijd houdt je wakker.'

"Vermoeitijd is de tijd die je slapeloos in bed ligt te verspelen door het vele piekeren, de tijd die je verliest aan nutteloze irritaties, de tijd die je nodeloos wijdt aan het zoeken van zaken die op de verkeerde plaatsen geklasseerd zijn, de tijd die je spendeert aan belangeloze details, de verloren tijd gedurende de lange werkdag die je 's avonds nog parten speelt. Met andere woorden: tijd die je verspilt aan nutteloze zaken."

"Focus je in plaats daarvan op je corebusiness, richt je aandacht op de belangrijke zaken van de dag, op je capaciteiten, op de mogelijkheden die deze prachtige wereld je aanbiedt."

Bron: 100 in Zicht, 100 buitengewone inzichten van gewone mensen. Dit inspiratieboek kwam tot stand als een experiment. Honderd LinkedIn-relaties beslisten samen een boek te maken waarin ze een belangrijk inzicht uit hun leven delen. De opbrengst van het project gaat naar de vzw Moeders voor moeders.

www.100inzicht.be

In juli en augustus schakelt BizzByMail over op het ritme van de zomer: u krijgt de nieuwsbrief op maandag, woensdag en vrijdag in plaats van elke weekdag.

Onze partners