4 voordelen van b2b-marketeers tegenover b2c-marketeers

18/03/13 om 16:34 - Bijgewerkt om 16:34

Bron: Trends

Volgens Steven Van Belleghem, expert in sociale media en conversatiemanagement, moesten marketeers van ondernemingen die bedrijven en niet de consument als klant hebben, altijd al conversaties voeren terwijl b2c-marketeers voor de dagen van de sociale media hun boodschap tot bij de consument duwden via de massamedia. Van Belleghem ziet 4 voordelen voor b2b-marketeers.

U kunt zich abonneren of uitschrijven op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab 'registreren' of 'registratie wijzigen'.

4 voordelen van b2b-marketeers tegenover b2c-marketeers

1 Kennis van de klant. Een goed b2b-marketeer weet goed wie de klanten van het bedrijf zijn - toch zeker de topklanten.

2 Cocreatie is inherent aan de aanpak. Heel wat b2b-bedrijven betrekken hun klanten regelmatig bij onderzoek- en ontwikkelingsprojecten.

3 B2b-bedrijven kregen altijd al feedback van de klant. In een b2b-organisatie werken de verkopers en het personeel dat de dienst levert hand in hand met de klanten. Daardoor krijgen ze feedback over de operationele processen en de dienstverlening vanop de werkvloer bij de klant.

4 Kleiner volume aan conversaties. Het laatste voordeel is dat b2b-bedrijven over het algemeen een kleiner aantal conversaties tellen, waardoor ze makkelijker te beheren zijn.

Bron: stevenvanbelleghem.com

Onze partners