2 start-uptips van Kris Van den Bergh (CEO Aviovision)

08/03/13 om 13:20 - Bijgewerkt om 13:20

Bron: Trends

De Leuvense start-up Aviovision maakt een softwareplatform voor piloten en luchtvaartmaatschappijen zodat piloten geen duizenden pagina's papier meer nodig hebben in hun cockpit en geactualiseerde informatie krijgen op hun scherm. Twee start-uptips van CEO Kris Van den Bergh.

2 start-uptips van Kris Van den Bergh (CEO Aviovision)

U kunt zich abonneren of uitschrijven op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab 'registreren' of 'registratie wijzigen'.

1 Wees jezelf bewust van de voortdurende keuze tussen rem en gaspedaal. "Als je je businessplan klaar hebt, je product hebt ontwikkeld en voldoende budget hebt, dan moet je je product gaan schalen. De grote vraag daarbij is of je dit doet in functie van wat je hebt ontwikkeld of van hoeveel je kunt verkopen. Met andere woorden: moet ik wachten tot de contracten vallen voor ik begin te rekruteren of eerst gaan rekruteren. Als starter moet je dus voortdurend kiezen tussen de rem en het gaspedaal. Het grootste gevaar daarbij is dat je geld opraakt. Met de vraag hoe je dat vermijdt moet een starter opstaan en gaan slapen."

2 Ontleen ruggengraat aan een ander bedrijf. Hoewel Aviovision een softwarebedrijf is heeft het zijn eerste product niet zelf ontwikkeld. "We hebben eerst de vereisten voor ons product gedefinieerd en we zijn dan naar zes bedrijven gestapt. Uiteindelijk hebben we één bedrijf gekozen om mee samen te werken. Zij hebben het product gemaakt en we zijn het geleidelijk gaan insourcen. Met een bekend bedrijf samenwerken betekent dat je meteen mensen met de nodige expertise hebt en bovendien konden we onze klanten zo duidelijk maken dat we hoewel we een start-up zijn we toch een stevige ruggengraat hebben. Zeker voor grote bedrijven is dit belangrijk."

Onze partners