'Het DNA van Roularta verandert niet'

24/01/18 om 21:00 - Bijgewerkt op 25/01/18 om 12:29
Uit Trends van 25/01/18

Roularta Media Group wil een grote portefeuille lifestylemagazines overnemen van Sanoma België in een transactie ter waarde van 34 miljoen euro. Volgens Xavier Bouckaert, CEO van Roularta Media Group, past de overname goed bij de andere magazines en is er veel synergie mogelijk.

Het Finse Sanoma had de voorbije jaar al verschillende activiteiten van zijn Belgische dochter verkocht. De participatie in SBS, het bedrijf boven de tv-zenders Vier en Vijf, werd verkocht in 2015. De magazines Story en Humo verhuisden naar De Persgroep. Nu verkleint zijn Belgische filiaal nog meer. Het verkoopt zijn lifestyle-poot aan Roularta. De uitgever van onder meer Trends en Knack krijgt daardoor de weekbladen Libelle/Femme d'Aujourd'hui en Flair, de maandbladen Feeling/Gaël en nog andere magazines in zijn portefeuille. Roularta neemt niet alle betrokken afdelingen over, Sanoma zal de overgebleven ondersteunende diensten herstructureren en daardoor zijn mogelijk 96 jobs bedreigd.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners