Humo opnieuw in handen van Sanoma

(Belga) Zoals verwacht zal het weekblad Humo na de deal tussen Telenet en De Vijver Media geen deel meer uitmaken van De Vijver. Telenet neemt een belang van 50 procent in De Vijver Media en investeert ook extra kapitaal in het bedrijf. Het weekblad Humo zit opnieuw 100 procent bij het Finse Sanoma, dat verschillende andere Belgische magazines in portefeuille heeft waarvoor het een koper zoekt. Dat bijkt uit het persbericht dat Sanoma vanochtend verstuurde.

“Van bij het begin was duidelijk dat Telenet omwille van strategische redenen niet geïnteresseerd was in Humo. Dat paste niet in hun plannen, maar had niets te maken met de kwaliteit van het blad”, aldus Wouter Vandenhaute, CEO van De Vijver. Volgens hem was het oorspronkelijk de bedoeling dat W&W (de tandem Wouter Vandenhaute en Erik Watté) en Corelio het blad zouden overnemen. “Maar er is een dynamiek ontstaan, waarbij Sanoma wou dat Humo bij de deal betrokken werd. Humo zit nu opnieuw bij Sanoma.” (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content