Hans Anders “ijvert voor eerlijke prijzen en democratisering Belgische markt”

(Belga) “Wij begrijpen dat de zelfstandige opticiens niet blij zijn met onze reclamecampagne, maar we willen ijveren voor eerlijke prijzen en een democratisering van de markt in België.” Dat zegt Alex Stergialis, marketing manager van Hans Anders België, in een reactie op de klacht die Unizo indiende tegen wat de ondernemersorganisatie een “misleidende reclamecampagne” noemt. Hans Anders zegt de klacht serieus te nemen. De bedoeling van de radiospotjes was volgens de optiekgigant om duidelijk te maken dat “onze glazen kwalitatief niet hoeven onder te doen voor die bij de zelfstandige opticiens”.

“Onze glazen en die bij de zelfstandige opticiens komen veelal van dezelfde vier grote glasleveranciers wereldwijd. Iedereen bestelt daar, en wij kunnen door onze volumes, filosofie en businessmodel de consument een betaalbare bril aanbieden”, aldus Stergialis. “Uiteraard zijn er verschillende gamma’s van brillen, vergelijk het met auto’s. Een monovolumewagen kan interessanter zijn voor een gezin dan een goedkoper model. Binnen de brillen bieden wij trouwens die verschillende gamma’s aan.” Hans Anders wil naar eigen zeggen ijveren voor eerlijke prijzen binnen een prijsstarre Belgische markt. “In de jaren 1980 zorgde ons businessmodel toen het in Nederland gelanceerd werd ook voor veel tumult, maar wij willen de consument het recht op een betaalbare bril aanbieden.” België telt vandaag volgens Stergialis nog een 2.500-tal zelfstandige opticiens en een 400-tal winkels van optiekketens. In Nederland zijn er een stuk minder zelfstandige opticiens. De radioreclamecampagne is sinds zaterdag afgelopen. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content