Sourcepoint bindt de strijd aan met adblockers

22/09/16 om 14:53 - Bijgewerkt om 15:12

Bron: Trends

Nu meer en meer bedrijven zich toeleggen op adblocking, het blokkeren van online advertenties, doet Sourcepoint net het omgekeerde. Het omzeilt de adblockers en legt uit waarom advertenties belangrijk zijn voor de website.

"Eigenlijk willen we de gebruikers meer keuze geven", zegt Jeroen Seghers, de oprichter van Sourcepoint. "Adblocking is een gevolg van slechte ervaringen met advertenties. De gebruikers merken dat de websites trager laden omdat de advertenties mee moeten laden, bijvoorbeeld. Of ze horen dat reclamebedrijven heel wat over hen te weten komen en willen hun privacy beschermen." Sourcepoint wil het gesprek met de gebruiker aangaan en hem uitleggen dat het gratis gebruik van de site moet worden gecompenseerd. "We geven de uitgevers, de websites dus, de keuze tussen een boodschap of de advertenties tonen", legt Seghers uit.
...

Verder lezen?

Registreer u en lees elke maand gratis 4
artikelen.

Onze partners