Alles wordt Facebook

04/05/16 om 14:00 - Bijgewerkt om 14:15

Dertig minuten. Meer heeft Mark Zuckerberg in zijn bekende grijze T-shirt en Nikes niet nodig voor zijn tienjarenplan. Zijn doel: het internet omvormen tot een Facebook-ecosysteem. Facebook wil een alles-in-eenplatform worden waar je niet meer weg wil of zelfs moet. De oprichter en CEO van Facebook belooft het domein vol te bouwen met futuristische attracties die gebruikers binnen de poorten houden, maar ook bedrijven lokken.

Op een dinsdagochtend in april breekt heel voorzichtig de zon door in San Francisco als grote groepen mannen van tussen de twintig en dertig luidruchtig de oude militaire basis oplopen. Uit de boxen schalt over het hele terrein opgewonden housemuziek. De oude vliegtuighangars worden verlicht met futuristische bewegende tl-lampen in alle kleuren. Nee, dit zijn geen jongeren op weg naar een muziekfestival. Het zijn duizenden softwareontwikkelaars, journalisten en een handvol analisten van Wall Street die zenuwachtig zijn over het evenement dat ze komen bezoeken. Dit is F8, de jaarlijkse conferentie van Facebook die nu voor het negende keer wordt gehouden.
...

Verder lezen?

Registreer u en lees elke maand gratis 4
artikelen.

Onze partners