Hoe kunnen bedrijven greep krijgen op moeilijke klanten?

12/09/16 om 13:46 - Bijgewerkt om 13:48

Bron: Trends

Een klant die zich in het nauw gedreven voelt door een bedrijf reageert als een hert, leeuw of kat, legt Philip Van Kelst uit in zijn nieuwe boek.

Als het om de klant gaat, heeft een beetje marketeer direct de clichés bij de hand. Marketing gaat om klantgericht denken. Marketing zet de klant centraal. De marketeer is de vertegenwoordiger van de klant in de raad van bestuur. "Dat zijn kreten", zegt Philip Van Kelst van Van Kelst & Co, dat bedrijfstrainingen geeft over communicatie en leiderschap. "De praktijk is anders, moeilijker." De praktijk bestaat uit situaties waarin er rechtstreeks contact is met klanten en prospecten. Dat is veelal het geval in de dienstensector. De marketeer van consumentengoederen heeft nauwelijks rechtstreeks contact met zijn eindklanten, de consumenten in de supermarkt.
...

Verder lezen?

Registreer u en lees elke maand gratis 4
artikelen.

Onze partners