'Bpost wil AMP overnemen'

17/11/15 om 05:00 - Bijgewerkt om 05:00

Bpost is geïnteresseerd in de overname van AMP, het distributiebedrijf voor kranten en tijdschriften.

'Bpost wil AMP overnemen'

© BELGA

Dat schrijft De Tijd. AMP is de Belgische dochter van de Franse mediagroep Lagardère en voorziet krantenwinkels, shoppingcentra, ziekenhuizen en supermarkten van kranten en tijdschriften.

Het heeft er een marktaandeel van 90 procent. Daarnaast heeft AMP ook 250 eigen Press Shops en Relay-winkels en baat het sinds vorig jaar de pakjesdienst Kariboo uit. In totaal heeft AMP, dat al enkele maanden in de etalage staat, zo'n 6.000 verkooppunten in België.

Concurrenten

Bpost en AMP zijn concurrenten, maar werken ook samen. Bpost gebruikt zo'n veertig Press Shops als postpunt.

Bpost is niet de enige kandidaat om AMP over te nemen, aldus De Tijd.

Door de dalende brievenpost zetten post- en koerierbedrijven fors in op de pakjesmarkt. Schaalgrootte is daarbij belangrijk. Bpost maakte onlangs duidelijk dat het alle groeikansen onderzoekt.

(Belga/RR)

Onze partners