Bpost investeert in pakjesdienst Parcify

© Belga

Het postbedrijf bpost neemt “een strategische participatie” in de Antwerps-Limburgse start-up Parcify. Dat is een applicatie die geolocalisatie gebruikt om pakjes af te leveren op de exacte plaats waar de klant zich bevindt.

Parcify werd vorig jaar opgericht. Het is een “last-mile”-dienstverlener, die de laatste kilometers tussen een pakje en zijn koper overbrugt, en is sinds begin dit jaar actief in Antwerpen.

“Het partnerschap met bpost stelt ons in staat onze groeiambities te realiseren”, zegt Parcify-topman Patrick Leysen. Binnen twee weken zou de dienst ook beschikbaar moeten zijn in Brussel en nadien wordt er naar Nederland gekeken, waar bol.com een bekende klant is. Eind deze maand gaat de dienst live in Brussel, en eind dit jaar wil Parcify Amsterdam nog aandoen.

Eigen koers varen

Bij bpost wordt het “belangrijke aandeelhouderschap” bevestigd. “Parcify is een zeer jonge, ambitieuze start-up”, zegt bpost-woordvoerster Barbara Van Speybroeck. “Het heeft een technologie ontworpen die ons in staat stelt om te begrijpen waar en hoe de consument in de toekomst zijn pakjes zal willen ontvangen. Die knowhow past volledig in onze toekomstvisie.” Meer details over de investering worden niet bekendgemaakt.

In een recent interview met De Tijd liet de CEO Koen Van Gerven wel weten dat hij veel belang hecht aan flexibele leveringsmethoden, “en dat Bpost daarvoor ook buiten de eigen bedrijfsmuren kijkt.”

De start-up krijgt met financieel directeur Koen Beeckmans en ‘pakjesdirecteur’ Kurt Pierloot wel twee grote namen van bpost in de raad van bestuur. Al benadrukt Parcify dat het de bedoeling blijft om een eigen koers te blijven varen. “Met de ervaring en logistieke kennis van Bpost aan boord zijn we nu klaar voor de grote groei”, klinkt het bij Parcify.

(Belga/NS)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content