Hoe Albert Heijn de Vlaming verleidt en waarom dat een probleem is voor Ahold-Delhaize

09/12/15 om 10:07 - Bijgewerkt om 10:06

Bron: Trends

Al meer dan vier jaar duren de wittebroodsweken van Albert Heijn in België. Maar er komt een moeilijke keuze aan wanneer moederbedrijf Ahold met Delhaize Group samensmelt: mag Albert Heijn België met zijn 600.000 fans blijven bestaan en Delhaize voor de voeten lopen?

Volgende week woensdag opent Albert Heijn zijn 37ste en 38ste Vlaamse winkel, in Boortmeerbeek en in Gent. Bij de opstart in 2011 dachten weinig insiders dat Albert Heijn zo ver zou raken. "Er is geen plaats voor Albert Heijn, ik heb de deur dichtgetrokken. Na Lidl kan er geen enkele grote keten meer bij", vertelde Ivan Sabbe in 2011 aan Trends, enkele maanden na de opening van een eerste Albert Heijn in Brasschaat. Sabbe was van 1993 tot 2006 de topman van Lidl België en leidt nu horeca-leverancier ISPC.
...

Verder lezen?

Registreer u en lees elke maand gratis 4
artikelen.

Onze partners