Rado geeft je een goed gevoel

Advertorial verbindt organisaties met de lezers van en doet een beroep op de specialisten van Roularta Brand Studio voor tekst en illustraties. De inhoud wordt eventueel aangebracht door de partner en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.
Met zijn reclamecampagne ‘Feel it’ stemt het Zwitserse horlogemerk Rado helemaal af op de emoties die we associëren met het dragen van een horloge. Aan het dragen van een horloge van Rado hou je alvast in meerdere betekenissen een goed gevoel over.
Zeker in deze beproevende tijden willen mensen zichzelf een extra plezier gunnen. Zoals eindelijk dat horloge of dat juweel kopen, waar ze al zo lang van dromen. Ze kopen graag een emotie, iets waarmee ze zichzelf een goed gevoel geven. Het Zwitserse horlogemerk Rado heeft dat zeer goed begrepen.
Je voelt letterlijk het verschil
Rado brengt een sterke boodschap. De campagne ‘Feel it’ vertelt alles waar het merk voor staat: comfort, design, innovatie, hightech, duurzaamheid. Je mag ‘Feel’ it trouwens gerust letterlijk interpreteren, verzekeren ze bij Rado. “Als Masters of Materials willen we beklemtonen dat je het verschil letterlijk kan voelen wanneer je een horloge van Rado draagt. De aanraking met ons hightechkeramiek kan je niet vergelijken met het gevoel dat een traditioneel horloge je bezorgt. Keramiek is superlicht, antiallergisch, krasresistent. Het neemt de temperatuur van je huid aan waardoor het bijzonder comfortabel aanvoelt. Wie ooit een horloge in keramiek heeft gedragen, zal nog zelden naar iets anders teruggrijpen. Keramiek is daarenboven zeer duurzaam. Het gaat veel langer mee dan de meeste andere materialen.”
Master of Materials: innovatief met keramiek
Rado is altijd al uiterst innovatief geweest. Het was het eerste merk dat keramische horloges uitbracht. Intussen heeft het heel wat technieken ontwikkeld en gediversifieerd. Plasmakeramiek is maar één van de vele voorbeelden. Vorig jaar nog bracht het huis met zijn True Thinline, Les Couleurs “Le Corbusier” een eerbetoon aan het werk van de visionaire architect die Le Corbusier was. Het is een unieke collectie van horloges in negen tinten die alleen Rado als exclusieve partner-horlogemaker kon maken.

Samenwerken met designers: de dubbele challenge
Voor de jaarlijkse Designer-collectie spreekt Rado dan weer designers over de hele wereld aan. Ze mogen hun talent en hun visie botvieren op een Rado-model. De ontwerpers zien dat als een echte uitdaging, maar het project vormt ook telkens een challenge voor Rado. “De designers dwingen ons om onze comfortzone te verlaten”, vertelt de productmanager bij Rado. “De samenwerking resulteert in unieke horlogemodellen en helpt ons bij het ontwikkelen van nieuwe technieken. Zo blijven we onszelf voortdurend opnieuw uitvinden. Bovendien leggen we de lat voor onszelf hoog, want ook die extravagante ontwerpen moeten aan onze kwaliteitsstandaarden beantwoorden. Al onze horloges moeten duurzaam, kwaliteitsvol en comfortabel zijn.”
Trendsetter: hoe Rado de tijd ver vooruit blijft
Dat Rado zijn tijd altijd vooruit is en de trends bepaalt, bewees het de afgelopen decennia meermaals. Het merk werkt al enkele jaren samen met de Nederlandse trendforcaster Lidewij Edelkoort, de oprichtster van het in Parijs gevestigde trendforecastbureau Trend Union. Edelkoort kan als geen ander de tendensen van de toekomst duiden. Het label verstaat de kunst om niet alleen mee te zijn met de nieuwste stromingen, maar vaak zelfs de sturende en stuwende kracht te zijn op het gebied van trends. In de doorgaans traditionele horlogewereld mag dat best als bijzonder worden beschouwd.

Digitale gesprekken met persoonlijk advies van de experts
Rado investeert en vernieuwt ook in de beleving van de klant. In de eindejaarsperiode zet het merk in op een geïndividualiseerde benadering. In digitale meetings geven de brand experts je hun rijke ervaring en uitzonderlijke kennis door, adviseren je en helpen je bij alle vragen die je over je gedroomde horlogemodel hebt. Met deze gepersonaliseerde aanpak hoef je niet te wachten tot de winkels weer open zijn om je keuze te maken.
Ontdek de Rado collectie op www.rado.com