Brussels Airport en BSCA hebben een bereik van 40 miljoen potentiële klanten, zegt Cloquet. "Er kunnen synergieën zijn en we kunnen op lange termijn werken, maar er is in de plaats dom geruzie waar andere luchthavens al van profiteren", aldus de BSCA-ceo, die tegelijkertijd wel met een beschuldigende vinger naar Brussel wijst. "Ze hebben Angelsaksische aandeelhouders en hanteren een Angelsaksisch beleid", stelt Cloquet, verwijzend naar de juridische stappen van Brussels Airport wegens oneerlijke concurrentie tegen de luchthaven van Charleroi. "Als we stoppen met die navelstaarderij kan iedereen zich ontwikkelen", dixit Cloquet. De luchthaven van Charleroi, vorig jaar goed voor 7,3 miljoen passagiers, mikt op termijn op 15 miljoen passagiers. Waar de luchthaven aanvankelijk volledig afhankelijk was van Ryanair - actief op Charleroi sinds 1997 - slaagde ze er de voorbije jaren in vier andere maatschappijen aan te trekken. "En we zijn in gesprek met vijf anderen", aldus nog de topman. (Belga)