Zo sturen de Amerikaanse autoreuzen General Motors en Ford al voor de vijfde keer op rij hun kat naar Japan. Maar onder andere ook Fiat Chrysler en Jaguar Land Rover nemen niet deel. De grote Duitse merken zijn dan weer wel prominent aanwezig. Veel aandacht op het autosalon gaat naar de aandrijftechnologieën van de toekomst, nu overheden wereldwijd de aanval ingezet hebben op de verbrandingsmotor sinds het dieselschandaal bij Volkswagen. Ook China, 's werelds grootste automarkt, voert strengere normen in om de overgang naar elektrische wagens aan te moedigen. De Japanse autobouwer Toyota presenteert op het salon in conceptversie zijn nieuwe brandstofcelauto "Fine-Comfort-Ride", die met 1.000 kilometer een zowat 50 procent groter rijbereik heeft dan de Mirai, de brandstofcelauto die Toyota in december 2014 op de markt bracht. Nissan toont op het salon zijn Leaf Nismo Concept wagen, een variant van zijn nieuwe elektrische auto Leaf, die in samenwerking met de sportdivisie van het merk ontwikkeld werd. Nissan is momenteel koploper in de markt voor de elektrische wagens, met zijn Leaf als best verkopende elektrische wagen ter wereld. Het Japanse Honda introduceert op het salon drie elektrische voertuigen. De autobouwer wil dat hybride en elektrische voertuigen tegen 2030 twee derde van zijn wereldwijde verkoop uitmaken. Mitsubishi toont in Tokio zijn e-Evolution Concept, een volledig elektrische high-performance SUV, en zijn nieuwe Eclipse Cross. Mazda presenteert zijn Vision Coupe en KAI Concept. De autobouwer heeft ook een benzinemotor met compressieontsteking ontwikkeld. (Belga)

Zo sturen de Amerikaanse autoreuzen General Motors en Ford al voor de vijfde keer op rij hun kat naar Japan. Maar onder andere ook Fiat Chrysler en Jaguar Land Rover nemen niet deel. De grote Duitse merken zijn dan weer wel prominent aanwezig. Veel aandacht op het autosalon gaat naar de aandrijftechnologieën van de toekomst, nu overheden wereldwijd de aanval ingezet hebben op de verbrandingsmotor sinds het dieselschandaal bij Volkswagen. Ook China, 's werelds grootste automarkt, voert strengere normen in om de overgang naar elektrische wagens aan te moedigen. De Japanse autobouwer Toyota presenteert op het salon in conceptversie zijn nieuwe brandstofcelauto "Fine-Comfort-Ride", die met 1.000 kilometer een zowat 50 procent groter rijbereik heeft dan de Mirai, de brandstofcelauto die Toyota in december 2014 op de markt bracht. Nissan toont op het salon zijn Leaf Nismo Concept wagen, een variant van zijn nieuwe elektrische auto Leaf, die in samenwerking met de sportdivisie van het merk ontwikkeld werd. Nissan is momenteel koploper in de markt voor de elektrische wagens, met zijn Leaf als best verkopende elektrische wagen ter wereld. Het Japanse Honda introduceert op het salon drie elektrische voertuigen. De autobouwer wil dat hybride en elektrische voertuigen tegen 2030 twee derde van zijn wereldwijde verkoop uitmaken. Mitsubishi toont in Tokio zijn e-Evolution Concept, een volledig elektrische high-performance SUV, en zijn nieuwe Eclipse Cross. Mazda presenteert zijn Vision Coupe en KAI Concept. De autobouwer heeft ook een benzinemotor met compressieontsteking ontwikkeld. (Belga)