Ontdek de 20 trofeeën voor Niet-levensverzekeringen van Decavi!
Jaarlijks belonen de Decavi Niet-levensverzekeringstrofeeën de beste verzekeringen op de Belgische markt. Er komen verschillende categorieën in aanmerking, zoals autoverzekeringen, brandverzekeringen, rechtsverzekeringen of zorgverzekeringen.
Tijdens deze 17e editie van de Decavi Niet-levensverzekeringstrofeeën werd de jury voorgezeten door Jean-Marc Delporte, erevoorzitter van de FOD Economie. Net als bij voorgaande edities werd hij omringd door juryleden uit diverse achtergronden; professoren aan universiteiten, consultants, vertegenwoordigers van makelaars et natuurlijk ook Laurent Feiner, journalist en CEO van Decavi. Deze jury van specialisten is het handelsmerk en de sleutel tot de reputatie van de Decavitrofeeën, die in de loop der jaren een echte referentie zijn geworden in de verzekeringssector.
Een digitale editie
Deze editie was in alle opzichten uitzonderlijk vanwege de heersende gezondheidscrisis. Daarom heeft Decavi een digitaal platform ontwikkeld dat de jury en de winnende producten uitgebreid toelicht. In het trofeeënoverzicht hieronder zijn de links naar de verschillende presentaties opgenomen.
In totaal werden 20 trofeeën uitgereikt voor meer dan 130 geanalyseerde producten en verzekeraars. De winnende producten en verzekeraars bieden over het geheel genomen de meest interessante kenmerken voor de consument. Dit wilt echter niet zeggen dat deze producten aan elke specifieke behoefte tegemoetkomen.
Omwille van de leesbaarheid, worden de trofeeën per categorie voorgesteld.
Mijn mobiliteit
· BA Auto & Materiële schade auto – Omnium: Axa wint voor het derde jaar op rij de Decavitrofee voor de beste BA- en Omnium-verzekering dankzij de polis Comfort Auto, die zowel een uitgebreide dekking als talrijke diensten biedt.
· Verzekering Rechtsbijstand Auto: dankzij het uitstekende artikel 1-label is Arces (P&V Group) voor het 9e achtereenvolgende jaar de winnaar van de trofee voor Rechtsbijstand Auto, dankzij zijn unieke garantie “beste op de markt”.
· Motorverzekering: deze trofee ging naar de P&V Motorverzekering die zich onderscheidt door haar complete dekking aangepast aan de motor en de levensstijl van de eigenaar.
· Fietsverzekering: dit jaar staat de fietsverzekering van Yuzzu in de kijker omwille van de personalisatiemogelijkheden die de polis te bieden heeft.
Mijn woning
· Brandverzekering Multirisico: voor haar modulariteit, personalisatie en haar talrijke diensten, sleept de verzekering Comfort Thuis Flex van Axa deze trofee in de wacht.
· Brandverzekering (huurders): in deze categorie kwam de brandverzekering voor huurders van Ethias als winnaar uit de bus voor haar dekking op maat aan bescheiden prijs.
· Brandverzekering (mede-eigenaars): deze trofee ging naar het onderschrijvingsagentschap (gevolmachtige onderschrijver) I.B.I.S. Insurance, voor de brede dekking van hun mede-eigenaarsverzekering Cocoon of I.B.I.S.
Mijn verantwoordelijkheid en mijn rechten
· Verzekering BA Privéleven: Ethias behaalt de zege met haar contract Ethias Familiale verzekering, dankzij de zeer uitgebreide waarborgen aan een erg concurrentiële prijs.
· Fiscale rechtsbijstandsverzekering: deze trofee werd uitgereikt aan AG voor zijn contract Providis Globale Rechtsbijstand, dat beantwoordt aan de behoefte van consumenten om zich te beschermen tegen de steeds hogere kosten van gerechtelijke procedures.
Mijn onderneming
· Verzekering arbeidsongevallen: de trofee ging naar de Arbeidsongevallenverzekering van Ethias, die een uitgebreidere dekking biedt dan de wettelijke vereisten en in overeenstemming is met de maatschappelijke evolutie.
· Package KMO: in deze categorie wint de formule Modulis Easy van AG, een formule waarmee verschillende beroepsverzekeringen kunnen worden gegroepeerd.
Mijn vakantie en mijn gezondheid
· Reisverzekering: AG ontvangt deze trofee voor zijn volledig nieuwe formule Top TravelStop, in samenwerking met Touring.
· Verzekering Gezondheidszorgen: de jury reikt deze trofee uit aan AG Care Hospitalisatie, de enige polis die een genivelleerde premie aanbiedt die constant blijft tijdens het hele leven van de verzekerde.
Innovatie en Digital
· Innovatie: de trofee voor innovatie ging naar de verzekering Mobility & More van Ethias, deze verzekering verzekert niet alleen de multimodale verplaatsingen van de werknemers van een onderneming, maar is ook gekoppeld aan een app die deze verplaatsingen optimaliseert.
· Digital: de polis Arbeidsongevallen van Allianz Belgium heeft zich onderscheiden door een reeks digitale tools die het leven van werkgevers en werknemers vergemakkelijken.
Mijn verzekeraar en makelaar
· Preventie: Ethias kreeg deze trofee voor haar inzet op het gebied van preventie, zoals opleidingen in het besturen van prioritaire voertuigen of steun bij het beheersen van psychosociale risico’s.
· Pandemie: Ethias viel eveneens in de prijzen voor de maatregelen die ze genomen heeft in het kader van de pandemie door de vaccinatiecentra gratis te dekken en door bepaalde premies gedeeltelijk terug te betalen.
· Maatschappelijke inzet: deze trofee gaat naar Axa Belgium, de eerste verzekeraar in België die een online consultatie met artsen of psychologen aanbiedt voor mensen die gedekt zijn door een Axa-hospitalisatieverzekering.
· Publiciteitscampagne: met de campagne ” Zolang u plannen blijft maken, zijn wij er om ze te verzekeren. Leef vooruit!” is P&V Verzekeringen erin geslaagd de coronacrisis te integreren in een vooruitblik naar de toekomst.
· Trofee van de Makelaars: deze trofee wordt niet door de jury toegekend, maar op basis van een enquête bij de Belgische makelaars die lid zijn van Feprabel en FVF, ging naar AG.