“We verloren omzet door online betaalproblemen, dat is verholpen door deze alles-in-eenoplossing”
Partner Content verbindt organisaties met de lezers van en doet een beroep op de specialisten van Roularta Brand Studio voor tekst en illustraties. De inhoud wordt eventueel aangebracht door de partner en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.
Consumenten verwachten vandaag een naadloze winkelervaring, zowel online als in de fysieke winkel. Hoe verzeker je dat, als retailer, tot en met de betaling? Voor die uitdaging stond Paris Londres. Maar het familiebedrijf slaagde er glansrijk in. En de omzet nam toe. Hoe dan?
In de vijftien winkels en webshop van Paris Londres vind je kwaliteitsvolle schoenen, handtassen en accessoires voor dames en heren van alle leeftijden. “Geïnspireerd door de laatste Italiaanse mode en gestoeld op onze cruciale familiewaarden, zoals authenticiteit, service en kwaliteit” , vertelt Xavier De Vos, Business Executive bij Paris Londres.
Dat alles is al jaren dé aanpak van Paris Londres. “Alleen opereren we vandaag in een heel andere retailomgeving, waarin klanten zowel op het internet als in fysieke winkels shoppen. Dat stelde ons voor een stevige uitdaging.”
Waar het schoentje knelde
“Hoe je nu ook het liefst bij ons winkelt – online, offline of gecombineerd – altijd moet je winkelervaring frictieloos verlopen. Tot en met de betaling. Maar op dat cruciale moment liep het wel eens mis bij onze vorige provider van betalingsoplossingen. Zowel op onze webshop als in de winkels. Meer dan eens was een betaalmethode plots niet meer beschikbaar, waarop het erg moeilijk bleek om de juiste contactpersoon bij de provider te pakken te krijgen. Betaalproblemen sleepten soms ook heel lang aan. In tussentijd konden we onze klanten niet de juiste service bieden, wat ons enorm frustreerde.”
“Niet alleen daar knelde hem de schoen”, gaat Xavier verder. “Het ontbrak ook aan gebruiksgemak en transparantie. Voor onze klanten moest betalen kinderspel zijn, zonder enig gedoe. Wijzelf wilden snel overzicht krijgen over alle betalingen en hun status.”
Tot Paris Londres voor Mollie koos
“Uiteindelijk stapten we over naar de veilige, gebruiksvriendelijke alles-in-eenoplossing voor online betalingen van provider Mollie. Een enorme verademing”, glimlacht Xavier. “Om te beginnen biedt Mollie een dashboard waarop je de status van betalingen op de voet kan volgen. Op die manier weten we meteen welke online transacties succesvol uitgevoerd zijn en kunnen we internetbestellingen sneller afronden.”
“Onze klanten genieten dan weer overduidelijk veel meer betaalgemak, want het aantal online bestellingen met succesvol afgeronde betaling is sterk toegenomen. Onze omzet is gestegen. Iets waar Mollie zeker aandeel in heeft, dankzij de gebruiksvriendelijke betaalpagina, waaraan je trouwens met een paar kliks de nieuwste betaalmethoden toevoegt, en de focus op zo min mogelijk fouten tijdens de betaalervaring. Als er toch iets misloopt, spreek je Mollie direct aan, waarna zij het zo snel mogelijk verhelpen.”
Van online ook naar offline
De samenwerking met Mollie voor de webshop zette Paris Londres aan het denken. “We wilden de positieve Mollie-ervaring doortrekken naar onze fysieke winkelpunten. Dus kozen we ervoor om voortaan ook onze in-person betalingen via hen te laten verlopen, met de Mobiele Terminals van Mollie.”
Op die manier kunnen medewerkers vandaag ook in de winkel meteen checken of een betaling gelukt is. Alle off- en online betalingen worden bovendien automatisch in de boekhoudsoftware verwerkt. “Dat alles bespaart ons vele uren. Tegelijk bieden we dankzij Mollie ook in de fysieke winkel frictieloos betaalgemak. De klant betaalt aangenaam op een grote terminal met vele back-upmogelijkheden, weinig technische problemen, en dus maximale kans op succesvolle transactie. Is terugbetaling nodig? Dat kan meteen via het dashboard, zonder administratieve rompslomp.”
Zet jij ook de stap?
Naar een alles-in-eenoplossing voor online betalingen die je omzet een boost geeft? Naar de juiste fysieke betaaloplossing voor je bedrijf? Een overstap die trouwens probleemloos verliep, benadrukt Xavier De Vos.
Meer dan 250.000 Europese bedrijven maken gebruik van de oplossingen van Mollie, van start-ups tot internationele ondernemingen. Ontdek het aanbod van Mollie hier.