Breakliefhebbers rijden nu ook elektrisch met de nieuwe Peugeot E-308 SW

Peugeot
Peugeot
Partner Content

Partner Content verbindt organisaties met de lezers van en doet een beroep op de specialisten van Roularta Brand Studio voor tekst en illustraties. De inhoud wordt eventueel aangebracht door de partner en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

14 maart 2024, 08:30 Bijgewerkt op: 14 maart 2024, 08:34

Zowel breaks als elektrische wagens zijn zeer populair bij bedrijven. Maar de combinatie zie je vandaag zelden. Gelukkig komt daar nu verandering in en brengt Peugeot met de nieuwe E-308 SW een interessante oplossing.

Breaks doen het traditioneel erg goed in ons land. Bestuurders waarderen vooral het huwelijk tussen een aantrekkelijk design en praktische troeven. De Peugeot 308 SW – een handige break met allure – is daar een mooi voorbeeld van en valt duidelijk in de smaak op de fleetmarkt. Bedrijven kiezen nu vooral voor elektrische wagens, die passen bij hun ecologische doelstellingen én fiscaal voordelig zijn dankzij de aftrekbaarheid van 100 procent. Daarom voegt Peugeot als een van de eerste constructeurs een elektrische breakversie toe: de nieuwe Peugeot E-308 SW.

Zeer efficiënt

Voortaan heb je in de 308 SW dus de keuze tussen plug-in hybride, benzine, diesel of elektrisch. De E-308 SW heeft een nieuwe elektromotor met een vermogen van 156 pk en een onmiddellijk beschikbaar koppel van 270 Nm. Met een gemiddeld verbruik van 12,7 kWh/100 km blijkt deze elektrische break opvallend efficiënt. Hiermee is een rijbereik van meer dan 400 km mogelijk (WLTP-cyclus), afhankelijk van het uitrustingsniveau. Opladen verloopt vlot: een driefasige boordlader (11 kW) is standaard en aan een publieke snellader van 100 kW laadt de batterij in 25 minuten van 20 naar 80 procent.

Visueel lijkt de E-308 SW op zijn broers met verbrandingsmotor, al tekenden de ontwerpers wel nieuwe aluminium wielen van 18 duim voor een betere aerodynamische efficiëntie. Om het energieverbruik zo goed mogelijk te beheren, kun je als bestuurder de rijmodus kiezen (Eco, Normal en Sport) of meer energie terugwinnen door met de Brake-modus sterker te vertragen wanneer je het stroompedaal loslaat.

Handige kofferruimte

Met de praktische kwaliteiten van de E-308 SW zit het zeker goed. Je beschikt over een grote kofferruimte van 608 liter tot 1.634 liter met neergeklapte achterbank. Met de Magic Flat-functie leg je de achterbank in een vlotte beweging plat om een vlakke laadvloer te creëren. Comfortabel is ook de gemotoriseerde kofferklep die opent met een simpele voetbeweging*.

Moderne i-Cockpit

Op technologisch vlak is de nieuwe E-308 SW uitgerust met de nieuwste generatie rijhulpmiddelen om rustig en veilig te rijden. Denk bijvoorbeeld aan de adaptieve cruise control met Stop en Go-functie, de dodehoekbewaking op grote afstand (75 meter*) of Rear Traffic Alert*, dat je waarschuwt voor gevaar bij het achteruitrijden.

Ook de PEUGEOT i-Cockpit®, intussen al meer dan tien jaar een typisch kenmerk van de Peugeot-interieurs, is hier van de partij. Het compacte (en verwarmde) stuurwiel, het digitale head-updisplay in 3D (op de GT), de configureerbare virtuele schakelaars (i-Toggles) en het centrale aanraakscherm van 10 duim maken dit interieur tegelijk origineel, modern en gebruiksvriendelijk.

Overal verbonden

Tot slot blinkt de nieuwe Peugeot E-308 SW uit in connectiviteit. Het infotainmentsysteem van deze elektrische break zorgt voor een intuïtieve reiservaring. Met de MyPeugeot-app op je smartphone kun je onder meer vanop afstand een oplaadbeurt plannen. De smartphone-app Free2Move eSolutions is dan weer erg handig om je reis te plannen, want je ziet meteen waar je de E-308 SW onderweg kunt opladen. Zo wordt elektrisch rijden nog gemakkelijker.

Meer weten over deze stijlvolle, elektrische break? Ontdek de nieuwe Peugeot E-308 SW op www.peugeot.be

*Als optie naargelang de versie