Zo wint u de consument opnieuw voor u

Om de consument opnieuw voor zich te winnen, moeten merken en bedrijven voldoen aan deze vijf verwachtingen.

Gemak. Hoe makkelijker de informatie en de processen van uw onderneming, hoe meer vertrouwen de klant in u heeft. Hij verwacht dat u alles in het werk stelt om de merkervaring te vergemakkelijken. De klantendienst moet beschikbaar, probleemoplossend en bijzonder reactief zijn.

Transparantie. De klant verwacht objectieve informatie om het product en de prijzen te begrijpen en een weloverwogen keuze te maken. In verzekeringen bijvoorbeeld moet heel duidelijk zijn wat de polis juist dekt.

Vertrouwen. U moet ervan uitgaan dat de klant te goeder trouw handelt, bijvoorbeeld wanneer hij zegt dat hij een product of dienst heeft gekocht maar dat niet kan bewijzen. Geef geen blijk van wantrouwen wanneer hij klaagt.

Nederigheid. De klant eist dat merken van hun voetstuk komen en zich nederig tonen. Ze moeten rekening houden met zijn wensen en hun fouten toegeven door gepaste verontschuldigingen te uiten, niet door standaardexcuses te kopiëren van het internet.

Attentheid. Merken moeten proactief en welwillend zijn. Ze moeten zich in de plaats van de consument stellen om zijn belangen te behartigen. Ze kunnen hem bijvoorbeeld verwittigen dat ze een bepaalde promotie over enkele dagen zullen beëindigen. Of de promotie nog enkele dagen langer laten lopen.

Bron: L’Entreprise

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content