Volvo Cars wil tegen 2025 de helft van zijn auto’s via abonnement verkopen

Door de deal wordt opnieuw een sterke band gecreëerd tussen de twee Volvo's, die allebei een fabriek hebben in Gent. © belga

Dat heeft de Zweedse autobouwer donderdag bekendgemaakt. Onder andere daardoor wil de onderneming tegen dan zijn verkoop verdubbelen en wat marge betreft aansluiten bij de Duitse premiummerken BMW, Mercedes en Audi, aldus Volvo Cars-topman Hakan Samuelsson in de Financial Times.

De abonnementsformule bestaat erin dat de gebruiker een maandelijks bedrag betaalt dat de kosten dekt voor de auto, de verzekering en het onderhoud. Dat maakt het voor de klant ook mogelijk om vaker en afhankelijk van diens behoefte van auto te wisselen.

Tegen 2025 wil Volvo Cars, dat in handen is van de Chinese autoconstructeur Geely, zowat 1,2 miljoen wagens verkopen. Vorig jaren waren dat er 570.000, 7 procent meer dan een jaar eerder. Volvo verwacht ook dat tegen dan de helft van de verkoop volledig elektrische wagens zullen zijn en een derde zelfrijdende wagens.

Partner Content