Verkoop Vlaamse magazines blijft dalen

© .

De Vlaamse magazines blijven verder terrein verliezen. Zo daalde de verkoop van de weekbladen in de periode van 1 april 2013 tot 31 maart 2014 met 2,34 procent. Dat blijkt vrijdag uit cijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM).

De grootste terugval is voor rekening van Humo: de oplage van het blad daalt met 19,50 procent van 159.246 exemplaren in dezelfde periode het jaar voordien naar 128.199 exemplaren. Joepie noteert een afname van 18,42 procent, van 50.893 exemplaren naar 41.520.

Story en Flair verliezen beiden iets meer dan 14 procent. P-magazine volgt met een daling van 11,79 procent en TV Familie tuimelt 11,33 procent omlaag. Gaan ook achteruit: Dag Allemaal (-9,83 procent), Kerk en Leven (-8,21 procent), Knack Magazine (-5,59 procent) en Libelle (-4,11 procent).

TV Gids Primo doet het wel goed, met een oplage die stijgt met maar liefst 10,54 procent, van 99.410 exemplaren naar 109.886. Teve-Blad weet zich min of meer te handhaven en komt uit op 129.468 exemplaren, een lichte daling met 0,38 procent.

De verkoop van Vlaamse maandbladen daalde over deze periode van 12 maanden met 2,9 procent. Uitschieters zijn Ché en Grande, die de oplage met respectievelijk 21,14 procent en 20,25 procent zagen dalen. Feeling kende een terugval van 9,94 procent.

Eerder deze maand werden ook al de cijfers van de Vlaamse kranten vrijgegeven. De Nederlandstalige titels verkochten – print en digitaal – van april 2013 tot maart 2014 918.485 kranten, 0,5 procent minder dan in dezelfde periode een jaar eerder. (Belga/BO)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content