Verkoop luxewagens in de lift
De drie Duitse producenten van luxewagens BMW, Daimler en Audi verkopen steeds meer auto’s. De Duitse autobouwers knopen na twee moeilijke jaren opnieuw aan met de recordcijfers van voor de crisis.
BMW verkocht in juli 2010 wereldwijd 119.982 auto’s van de merken BMW, Mini en Rolls Royce. Dat stemt overeen met een stijging met 9,1 procent dan in juli 2009. De verkoop over de eerste zeven maanden groeide met 12,5 procent. BMW mikt op een verkoop over het hele jaar van meer dan 1,4 miljoen wagens, een stijging met 10 procent.
Daimler verkocht in juli 12,9 procent meer wagens, Audi 7,7 procent. Volgens marktkenners zit er achter de groeicijfers meer dan een kortstondige inhaalrace. “Ik zie opnieuw grote groeikansen voor de Duitse producenten in China, maar ook de markten in Europa en de VS gaan zich stabiliseren”, aldus een analist in een interview met het Duitse persbureau DPA.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier