Telenet sluit derde kwartaal af met één miljoen triple play-abonnees

Het 'oude' logo van Telenet © belga

Telenet heeft sinds eind september de kaap van 1 miljoen triple play-klanten bereikt. In vergelijking met vorig jaar heeft het telecombedrijf 11 procent meer klanten aan zich kunnen binden.

Het telecombedrijf Telenet heeft sinds eind september meer dan één miljoen triple play-abonnees, dat zijn klanten die digitale tv, breedbandinternet en vaste telefonie afnemen van het Mechelse bedrijf. Dat meldt Telenet bij de publicatie van zijn derdekwartaalresultaten, waarbij de jaarprognoses bevestigd worden.

Telenet sloot het kwartaal af met 1,025 miljoen triple play-klanten, of 11 procent meer dan een jaar eerder. Dat cijfer betekent dat net niet de helft (49 procent) van de “klantenrelaties” geabonneerd is op een triple play-bundel, zoals “Whop” en “Whoppa”.

“Het grotere aandeel van multiple-playabonnees en digitale-tv-abonnees in het totale klantenbestand deed de gemiddelde opbrengst per klantenrelatie in het derde kwartaal met 5 procent stijgen” tegenover een jaar eerder, zegt Telenet-CEO John Porter in een persbericht. Een klant geeft per maand nu gemiddeld 50 euro uit aan Telenet-producten, “een nieuw record”.

Telenet boekte tijdens het derde kwartaal een omzet van 432,3 miljoen euro, 5 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. De nettowinst halveerde wel tot 22,6 miljoen euro, “het gevolg van de veel hogere belastingkosten dan in het derde kwartaal van 2013”.

Het telecombedrijf bevestigt de jaarprognoses van “een groei van de bedrijfsopbrengsten en de adjusted ebitda van respectievelijk ‘tussen 4-5 procent’ en ‘tussen 5-6 procent’.”(Belga/NS)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content